Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Ik heb hoge kosten gemaakt, wat kan ik doen?

  • 28 februari 2020
  • 7 reacties
  • 233 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 6 reacties

Beste,

Ongeveer een jaar geleden heb ik een abonnement voor mijn moeder afgesloten bij jullie, in samenwerking met KPN waardoor ze een bundel Simyo Compleet van 200 belminuten/sms en 2GB internet per maand voor €10,-.

Dit beviel prima, ze maakt niet veel gebruik van internet, dus haar bundel past prima bij haar verbruik.

Helaas kreeg ze vandaag, tot grote schok, een sms dat haar bundel op was. Ik ging voor haar in de app kijken, en hier stond opeens een rekening van €106,69 waarvan €96,96 buiten haar bundel. Ze heeft waarschijnlijk geskyped met mijn zus in Engeland via haar mobiele data in plaats van via haar wifi, een fout die ze zeker niet vaker gaat maken omdat ze al amper rond kan komen iedere maand. 

Mijn vraag is of jullie hier een regeling voor hebben om dit bedrag eventueel eenmalig kwijt te schelden? 

Aan de geschiedenis van het internet verbruik is ook te zien dat mijn moeder geen grote internet verbruiker is, en dit een domme fout was.

Ik hoor graag of jullie hierin mee kunnen denken en met een oplossing kunnen komen.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet.

LW

 

icon

Beste antwoord door Friesian 28 februari 2020, 18:26

Goedenavond LW.

 

Als Forum Expert - behulpzame klant - heb ik geen invloed op het financiële aspect maar het is goed dat duidelijk is wat de oorzaak is van de extra kosten.

Wat voor merk en type telefoon gebruikt ze dan kunnen we wellicht wat nuttige tips geven.

Zoals deze.

Een moderator - medewerker van Simyo - zal zich over de situatie buigen en bij jullie melden.

 

Succes! 

Ondanks dit voorval toch een fijn weekend toegewenst.

 

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hallo Jet50,

 

Dank je wel voor je berichtje. Daisy is er morgen weer dus die pakt dit dan op. Alvast bedankt voor je geduld 😊

 

Groetjes,

Ouael

Badge

Hi Jet50,

 

Kun je mij een privéberichtje sturen met haar telefoonnummer en adresgegevens? Dan kijk ik graag even wat ik voor jullie kan doen! Anders raad ik je aan dit weekend even contact op te nemen via de chat via onze website, die kunnen je waarschijnlijk ook verder helpen maar de reactietijd is wat sneller, en ik kan me voorstellen dat het fijn is om dit zo snel mogelijk op te lossen.

 

Bedankt Friesian!

 

Groetjes,

Daisy

Beste Daisy, 

Bedankt voor uw reactie, ik heb u een privébericht gestuurd.

Mvg

Reputatie 6
Badge +5

Hi Jet50,

 

Kun je mij een privéberichtje sturen met haar telefoonnummer en adresgegevens? Dan kijk ik graag even wat ik voor jullie kan doen! Anders raad ik je aan dit weekend even contact op te nemen via de chat via onze website, die kunnen je waarschijnlijk ook verder helpen maar de reactietijd is wat sneller, en ik kan me voorstellen dat het fijn is om dit zo snel mogelijk op te lossen.

 

Bedankt Friesian!

 

Groetjes,

Daisy

Beste LW.

Goedemorgen. Fijn om te zien dat u zo goed in de weer bent voor uw moeder!

Omdat er in het weekend soms een moderator aanwezig is op het forum kan het zijn dat die uw moeder verder kan helpen maar dat kan ik u niet garanderen. Het wordt anders de eerstvolgende werkdag.

Zodat uw moeder toch in de tussentijd haar telefoon kan gebruiken is het misschien bijvoorbeeld mogelijk om via Whatsapp te bellen (WiFi). En anders kunt u denken aan een prepaid simkaart halen, bijvoorbeeld bij Kruidvat of een KPN winkel.

Vriendelijke groet,

Friesian.

 

Badge

Help.... Inmiddels heeft mijn moeder bericht van Simyo gekregen dat haar simkaart is geblokkeerd voor uitgaand verkeer. In het bericht wordt ze verzocht om 100 euro te betalen. Pas dan wordt de simkaart gedeblokkeerd. 

Ze heeft dat bedrag niet beschikbaar dus we zijn nu echt even radeloos. Ze kan niemand meer bellen. Weet iemand hoe ik haar kan helpen. Ik hoop dat er inderdaad snel een moderator reageert.

L.W. 

Badge

Goedenavond LW.

 

Als Forum Expert - behulpzame klant - heb ik geen invloed op het financiële aspect maar het is goed dat duidelijk is wat de oorzaak is van de extra kosten.

Wat voor merk en type telefoon gebruikt ze dan kunnen we wellicht wat nuttige tips geven.

Zoals deze.

Een moderator - medewerker van Simyo - zal zich over de situatie buigen en bij jullie melden.

 

Succes! 

Ondanks dit voorval toch een fijn weekend toegewenst.

 

Hallo, bedankt voor uw snelle reactie. Ik heb de link bekeken en de instellingen veranderd op de telefoon van mijn moeder zodat ze niet meer per ongeluk teveel data verbruikt. Ze heeft een Xiaomi Mi A3. 

We hopen dat een moderator dit snel oppakt. U  ook een fijn weekend.

Mvg LW

Goedenavond LW.

 

Als Forum Expert - behulpzame klant - heb ik geen invloed op het financiële aspect maar het is goed dat duidelijk is wat de oorzaak is van de extra kosten.

Wat voor merk en type telefoon gebruikt ze dan kunnen we wellicht wat nuttige tips geven.

Zoals deze.

Een moderator - medewerker van Simyo - zal zich over de situatie buigen en bij jullie melden.

 

Succes! 

Ondanks dit voorval toch een fijn weekend toegewenst.

 

Reageer