Beste medewerker,
Sinds kort ben ik overgestapt van KPN naar Simyo door de goede recensies en voordelige abonnementen, maar wel met de bekende KPN dekking door Nederland. Dat ging heel soepel en tot nu toe ben ik ook zeker tevreden over jullie service. Gisteren kreeg ik echter het verontrustende bericht in mijn mail dat ik 100 euro buiten mijn bundel zat en mijn simkaart daardoor voor veiligheidsredenen was geblokkeerd. Twee minuten daarna kreeg ik hetzelfde mailtje met een bedrag van 250 euro. Je kan je waarschijnlijk voorstellen dat ik me echt een hoedje schrok. Wat blijkt na inloggen in de app; ik zit 480 euro (!) aan kosten buiten mijn bundel. Mijn bundel was al een paar dagen op en ik had 500 MB extra gekocht. Echter kan ik op een of andere manier geen sms-historie vinden waarin stond dat deze 500 MB extra op waren gegaan.
Omdat ik me afvroeg of dit grote bedrag kon kloppen, ben ik in mijn mobiel gaan zoeken waar het fout is gegaan. Mijn verbruik van alle dagen is erg laag, behalve op 17-6 waar Spotify plotseling ongeveer 4 GB aan data heeft verbruikt. Blijkbaar heb ik in de auto per ongeluk Spotify gestreamd (normaal staat Spotify op ‘alleen wifi’, maar nu helaas niet) en zijn deze kosten inderdaad terecht. De Simyo app geeft echter aan dat deze 450 euro aan kosten gemaakt zijn in een tijdspan van 3 minuten, wat apart is. Dit is ook de reden dat de waarschuwingsmailtjes voor mij te laat waren, de schade was al gedaan.
Nu heb ik (na wat Googlen) al de nodige voorzorgsmaatregelen genomen zodat dit me nooit meer kan gebeuren (downloaden via mobiel netwerk op Spotfiy uitzetten, een datawaarschuwing en -limiet instellen op Andriod en Spotify in de auto handmatig verbieden om data te gebruiken). Nu rest mij nog de vraag; alhoewel de kosten in principe terecht zijn, zou er vanuit Simyo voor deze buitensporige kosten een coulanceregeling plaats kunnen vinden? Het is nooit mijn bedoeling geweest om 480 euro buiten mijn bundel van 9 euro te zitten, dit is helaas een stomme fout.
Ik hoor het graag. Alvast erg bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Pascalle
Beste antwoord door Tessanne
Bekijk originele reactie