.

Beantwoord

Hoe zit het met mijn buitenbundel kosten internet?

  • 21 October 2015
  • 10 reacties
  • 222 Bekeken

Badge
Hallo Simyo,

Ik heb mijn factuur van de komende maand bekeken, maar er gaat iets helemaal fout. Ik heb een internetbundel van 500 MB geactiveerd, maar ik begrijp niet dat dat weer niet geregistreerd staat op mijn pagina. Een keer is het stopgezet, maar ik heb direct doorgegeven dat ik dat niet heb beeïndigd. Daar kreeg ik wel bericht van dat ik het stopgezet had. Dat was niet zo, dus heb ik de bundel weer geactiveerd. Nu blijkt dat het weer niet op de pagina staat. Maar ik weet zeker dat ik het weer heb geactiveerd. omdat ik geen hoge kosten wil. Hoe kan het nou dat ik buitenmijnbundelkosten heb. Ik denk dat hier sprake is van een misverstand. Ik zal weer de bundel activeren. Het kan toch niet zo zijn dat ik telkens weer even op de pagina moet kijken of het er nog op staat.
Graag een reactie.

Edit: Onderstaande is toegevoegd:
Nog even een aanvullende vraag. Bij de factuur van september staat trouwens mijn internetbundel voor 12 maanden. Moet de bundel iedere maand geactiveerd worden? Ik hoop dat jullie dit voor mij kunnen uitzoeken Gr.
icon

Beste antwoord door Ernst 22 October 2015, 10:20

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi norali,

Wat jammer dat het met je internetbundel niet helemaal duidelijk is voor je.
In jouw gegevens kan ik terugzien dat je op 17 september om 04.11 in de ochtend via Mijn Simyo een internetbundel 500 MB hebt aangezet. Het gekke is dat je zelf deze bundel om 04.22u weer hebt uitgezet :?
Dat is dus de reden dat je bundel na 30 september gestopt is. Hier heb je op drie oktober via de mail contact over gehad waarbij er is geadviseerd om weer een internetbundel aan te zetten.
En dat heb je op 21 oktober gedaan, een paar minuten nadat je dit topic hebt geopend.
In de tussentijd heb je gebruik gemaakt van internet zonder dat je een bundel had en is er het buiten bundel tarief in rekening gebracht.

Je hebt een jaarcontract, daarom staat er 12 maanden bij je internetbundel. Je betaalt namelijk de prijs voor ene jaarcontract en hebt extra MB's erbij gekregen.
Tot je je bundel weer stopzet of wijzigt, blijft deze bundel actief en hoef je daar niets aan te doen.

Is het zo iets duidelijker voor je, norali?
Badge
Hallo Ernst,

Bedankt voor je reactie. Als ik je antwoord lees lijkt het wel aannemelijk, maar ik heb de bundel helemaal niet stopgezet. Toen ik dat vernam van een medewerkster dat het stopgezet was, heb ik het gelijk weer aangezet. Daar kan nooit meer een paar dagen over gegaan zijn. Ik ben trouwens pas de afgelopen 3 weken echt gaan internetten, want het lukte gewoon niet.

2e reactie" Waarom stond het internet weer uit terwijl ik het in orde gemaakt had, Willen jullie dit bekijken want ik kan niet telkens controleren of het aan of uit staat.

Gisteren heb ik het aangezet en er komt weer een komen extra abonnementskosten bij boven de foute.Waarom moet ik voor deze fouten opdraaien.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Norali,

Dat het een lastige situatie is, kan ik begrijpen. De wijzigingen zijn echt via Mijn Simyo uitgevoerd. Zoals Ernst aangeeft, is dit met datum en tijdstip terug te vinden.

Van elke wijziging krijg je een e-mail. Ik zie dat zowel de e-mail voor het afmelden de bundel is verzonden als de mail voor het aanzetten van de bundel op 21 oktober. Heb je deze e-mails gehad? Ik raad je aan om dit even na te gaan.

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt wat betreft de 'foutieve abonnemenstkosten'. Welke kosten zijn niet juist?

Groetjes,
Angela
Badge
Hallo Angela,

Ik heb buitenmijnbundelkosten van 20 euro, ofschoon ik het internet weer aangezet had, nadat ik vernam dat het uit stond. De enige reden die ik kan bedenken is, dat ik waarschijnlijk vergeten ben dit op te slaan. Dat is een beginnersfout. Heel vervelend dat dit gebeurd is. Kunnen jullie mij voor een keertje matsen. De rekening wordt zo wel erg hoog, Het gaat om 20 euro. Nu moet ik nog meer betalen, omdat ik het weer heb aangezet.
Gr.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Norali,

Omdat we het vervelend voor je vinden, kunnen we jou eenmalige tegemoet komen. Dit houdt in dat ik een extra MB bundel van €5 kan verrekenen tegen het buitenbundel bedrag. Jij betaalt dan €5 en wij vergoeden €15. Let wel op, we mogen dit eenmalige voor je in orde maken. Mocht je nog eens buiten je bundel gaan, en deze kosten zijn dan hoger, kunnen we hierin niets voor je betekenen. Laat je mij weten wat je wilt?

Groetjes,
Angela
Badge
Hallo Angela,

Ik ben hier erg blij mee. Ik zal voortaan goed opletten, dat ik alles opsla, zodat ik geen onverwachte kosten krijg.
Dank je wel.

Groetjes,
norali:8
Badge
Even een vraagje Angela,

Ik heb voor 5 euro extra MB's gekocht. Op die pagina staat nergens dat ik dat moet opslaan en het aantal MB' s is niet gewijzigd. Mijn vraag is of ik het nu wel goed gedaan heb. Kun je dat voor me checken of in orde maken.

Bedankt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Norali,

Dan ga ik dat in orde maken voor je. Dit zal ik morgen voor je doen zodat je dit ook ziet op Mijn Simyo 🙂 Zoals gezegd kan ik dit eenmalig aanbieden. Let dus goed op je verbruik zodat je dit kunt voorkomen.

Helaas zie ik geen 500 MB bundel aangemeld staan. Kun je een printscreen maken van het moment waarop je dit probeert af te sluiten. Let op, dit kan niet via de app maar alleen via een computer. Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Angela
Badge
Hallo Angela,

Het is nu na twee keer gelukt om de gekochte MB"s te zien.Gisteren stonden ze er nog niet op. Wil je verder mijn factuur aanpassen. Soms krijg ik de melding dat er iets mis is gegaan, meestal bij het in- en uitloggen. Als je b.v. vanuit het forum teruggaat naar je pagina, gebeurt dat, maar het is mij niet duidelijk wat er dan verkeerd gaat. Je kan niet altijd afsluiten met "opslaan" merk ik. Helaas kan ik ook geen printscreen maken.

Bedankt voor je hulp.

Gr.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Norali,

Wat vreemd dat je soms een melding krijgt. Gebruik je Google Chrome als browser? Hiermee werkt onze website namelijke het beste.

Ik heb de verrekening uitgevoerd op jouw factuur. Dit kun je via Mijn Simyo terugvinden. Ik zie daarnaast ook dat het inderdaad gelukt is om extra MB's toe te voegen. Hier kun je nog tot 1 november gebruik van maken. Dit moet goed komen 🙂 Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela

Reageer