Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoe zit dat met deze belkosten?

  • 21 juni 2019
  • 9 reacties
  • 345 Bekeken

Klacht.
Via mijn Symio zie ik dat ik ruim 190 minuten met mijn vrouw gesproken heb. ik weet 100% zeker dat dit niet het geval is. Nou begrijp ik dat ik per ongeluk gebeld kan hebben, maar mijn vrouw heeft deze oproep nooit beantwoord. In mijn bel historie staan inderdaad deze 190 minuten maar in de bel historie van mijn vrouw niet. Navraag bij de helpdesk leverde geen bevredigend antwoordt op, de reactie het staat in het systeem dus het is zo. Nou begrijp ik dat het toestel van mij kan zijn overgegaan maar ik snap niet dat op hetzelfde moment mijn vrouw een x aantal kilometers verder het toestel tegelijkertijd opneemt, wat gezien de bel historie dus niet het geval is. Er is geen verbinding tot stand gekomen dus ook geen bel history. Alle twee de simkaarten zijn van Symio het moet voor Symio dus mogelijk zijn dit probleem op te lossen.
Noot: uit coulance zou ik maar de helft hoeven te betalen daar ga ik niet mee akkoord aangezien er geen bel transactie heeft plaats gevonden..
icon

Beste antwoord door Jihane 24 juni 2019, 16:52

Hi Iomale,



Welkom op het Simyo Forum!



Dat is natuurlijk érg vervelend! Je geeft aan dat er een coulance is aangeboden door mijn collega. Die stelde voor om de kosten voor 50% te vergoeden, omdat we enerzijds wel zien dat dit gesprek geregistreerd is, maar we jou natuurlijk tegemoet willen komen.



Ik zie dat het gaat om meerdere gesprekken in juni waardoor je buiten je bundel zit, maar één daarvan is het langst: maar liefst 70 minuten. De buitenbundelkosten die je daarvoor betaalt zijn € 22,01.



Waar zie jij dat het gesprek 190 minuten zou duren?



Laten we hier samen uit komen!



@ Rico, dank voor je reactie!



Groetjes,

Jihane
Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Hallo lomale, wat een bijzonder en vervelend verhaal.
Wat ik ervan weet, is dat een teller écht alleen gaat lopen, zodra een verbinding tot stand is gebracht. Echter dit lijkt in jouw geval dus niet het geval te zijn, omdat jouw uitgaande oproep, die wel bij jou is geregistreerd, bij je vrouw niet in haar log staat.

Ik wil je veel geluk en wijsheid wensen. Ik weet zeker dat een afdoende (re)actie van Simyo zal volgen.
Inderdaad wel reactie maar weinig actie. Gesprek staat geregistreerd dus juist dat er totaal geen gesprek bij de beller is binnen gekomen kunnen ze blijkbaar niet nakijken. Bij Symio worden blijkbaar nooit fouten gemaakt.
Reputatie 7
Heb je Simyo al gesproken dan, wellicht via een ander kanaal? In het weekend is Simyo gesloten. Het wil wel voorkomen dat er soms een moderator actief is.
Verschillende medewerkers gesproken allemaal het zelfde verhaal staat in het systeem dus is het zo
Reputatie 7
Badge +10
Hi Iomale,

Welkom op het Simyo Forum!

Dat is natuurlijk érg vervelend! Je geeft aan dat er een coulance is aangeboden door mijn collega. Die stelde voor om de kosten voor 50% te vergoeden, omdat we enerzijds wel zien dat dit gesprek geregistreerd is, maar we jou natuurlijk tegemoet willen komen.

Ik zie dat het gaat om meerdere gesprekken in juni waardoor je buiten je bundel zit, maar één daarvan is het langst: maar liefst 70 minuten. De buitenbundelkosten die je daarvoor betaalt zijn € 22,01.

Waar zie jij dat het gesprek 190 minuten zou duren?

Laten we hier samen uit komen!

@ Rico, dank voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Het gaat om 18 juni op een dag twee maal gebeld tel historie geeft aan 190,13. minuten Totaal 22.91 en 13,56 euro. De overige gesprekken buiten de bundel komt omdat door de 190 minuten mijn bundel op was. Zoals je kunt zien bel ik bijna nooit via mijn bundel.
Reputatie 6
Badge +5
Hi lomale,

Dat klopt, je hebt inderdaad twee lange gesprekken gevoerd op 18 juni. Tijdens het eerste gesprek op die dag is je bundel opgegaan. Zoals je zelf al aangeeft zijn er vervolgens nog meer kosten ontstaan door het door bellen buiten je bundel. Dat klopt dan toch?

Het is zo dat je vrijwel nooit buiten je bundel belt, maar deze maand dus wel. Zoals Jihane aangeeft is het gesprek geregistreerd. We willen je best tegemoet komen met een vergoeding van 50% van de kosten, maar meer kunnen we ook niet doen.

Groetjes,
Niels
Ik vind deze discussie onderhand wel genoeg. Kom mij maar tegemoet voor 50% en dan sluit ik de discussie.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Lomale,

Ik heb de vergoeding voor je ingediend. Binnen enkele dagen zal dit aangepast zijn op Mijn Simyo.

Groetjes,

Kevin

Reageer