.

Beantwoord

Hoe kan ik eind juni in zo'n korte tijd zoveel data hebben verbruikt?

  • 18 August 2018
  • 5 reacties
  • 239 Bekeken

Nadat ik terug ben gekomen van vakantie en mijn rekening bekeek zag ik een zeer hoog tarief buiten mijn bundel. Op mijn factuur t/m 30-06-2018 zie ik een afrekening staan van 83,91 aan kosten buiten mijn bundel. Normaal gesproken ga ik nooit over mijn bundel heen of alleen met kleine hoeveelheden zoals te zien is in de rest van de maanden en ook in deze maand. Op donderdag 28 juni om 17:03 heb ik een sms ontvangen dat ik door mijn internet abonnement heen was. Op dat moment was ik thuis. Ik heb de factuur onderzocht en zie dat ik van 17:51 - 18:11, terwijl ik aan het koken was, ontzettend veel internet heb verbruikt. Op dat moment lag mijn telefoon in de woonkamer aan de lader en het is mij dan ook een raadsel waar deze hoge kosten in die periode vandaan komen. Thuis heb ik immers gewoon wifi en mijn telefoon verbind altijd netjes met mijn router (de instellingen heb ik ook nog gecontroleerd). Ik ben erg geschrokken van deze rekening. Af en toe betaal ik iets meer omdat ik buiten mijn bundel een berichtje stuur, maar dit heb ik zolang ik klant ben nog nooit meegemaakt. Verder heb ik hiervoor ook nog nooit klachten gehad en was ik zeer tevreden met Simyo. Mijn zusje gaf aan dat ze dit ook nog nooit heeft meegemaakt. Zouden jullie hier naar kunnen kijken?
icon

Beste antwoord door maikel.twinnie 19 August 2018, 00:38

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hee Ruben J,

Welkom op het Simyo Forum.

Dit verbruik kan mij al klinken aan een update.
Bij telefoons is het mogelijk dat wanneer je een update doet, en de wifi is naar mening van de mobiel te traag en hij kan overschakelen naar een sneller netwerk, dit ook meestal doet.
Daarom kan je factuur hoger uitkomen.

Ik kan helaas niet zien waarom je verbruik hoger ligt maar als het goed is moet je dit ook in je mobiel kunnen zien waar dit heen is gegaan.

Heb je dit overzicht gevonden?
Verder heb ik hiervoor ook nog nooit klachten gehad en was ik zeer tevreden met Simyo.


Betekend dit dat u nu niet meer tevreden bent met Simyo?

Lees deze blog eens door, staan handige tips in.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Ruben J,

Welkom op het Simyo Forum :)

Oei, dit is inderdaad een hoog bedrag! Ik heb je aansluiting bekeken en zie inderdaad dat er veel verbruik is. Dit heeft ongeveer een uur na de waarschuwingssms plaatsgevonden. De dagen daarna heb je echter ook nog gebruik gemaakt van internet. Dit is dus wel bewust gebeurd?

Ook als je zelf geen gebruik maakt van je telefoon, kan er nog internet verbruikt worden. Zoals maikel.twinnie aangeeft bijvoorbeeld door een update, of omdat er nog een app op de achtergrond draait. Als het toestel verbinding met wifi verliest, kunnen hierdoor dus kosten buiten je bundel ontstaan. Kijk de blog die Ray heeft gedeeld even na om erachter te komen welke apps het verbruik hebben veroorzaakt. Daarnaast wil ik de volgende pagina met je delen. Hier vind je tips om situaties als deze in toekomst te voorkomen. Kom je er verder uit zo?

Bedankt voor jullie hulp, maikel.twinnie en Ray :)

Groetjes,
Niels
Hallo,

mailkel.twinnie, Ik heb dit overzicht niet kunnen vinden.
Volgensmij slaat mijn mobiel dat soort zaken nog niet op.

Niels, De dagen erna heb ik bewust buiten mijn bundel internet gebruikt. Dit voor het versturen van berichten via Watts app. Het zit mij niet lekker dat er buiten mijn bewuste handelen, kosten kunnen worden gemaakt door mijn mobiel.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Ruben,

Begrijpelijk dat je het maar niets vindt dat je telefoon MB's verbruikt zonder dat je dit wilt. Via de tips in de blogs die Niels door heeft gestuurd kun je hier meer grip op krijgen, wel zo fijn. 🙂 Ook vind je daar meer info over het terugzien waaraan je telefoon de MB's heeft gebruikt.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Thomas

Reageer