.

Beantwoord

Berichtje op mijn bankrekening over een a.s. eenmalige machtiging

  • 26 April 2015
  • 2 reacties
  • 170 Bekeken

Badge
Ik zag een berichtje staan op mijn bankrekening dat er geld wordt afgeschreven op 29 april via een machtiging die ik jullie gegeven heb. Deze komende afschrijving klopt niet, omdat er geld afgeschreven moet worden als mijn prepaid tegoed onder de € 2,- komt, dat is op 29 april nog lang niet het geval, als dit gebeurt zal ik het moeten storneren.
Kan dit even gecheckt worden ?

Met vriendelijke groet,
Werner
icon

Beste antwoord door Ali 29 April 2015, 11:10

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hallo Christoffer,

Welkom op het Simyo Forum.

Allereerst even over de Europeese Machtiging.
Je hebt inderdaad gelijk dat je een incasso kunt "Storneren", echter zitten in jou verhaal een paar haken en ogen.
Haak nummer 1 is dat het een Eenmalige incasso betreft en geen doorlopende incasso.
De eenmalige incasso gebeurt 1x en is niet storneerbaar. Je kan wel bij de bank melding maken van "Onterechte incasso zonder toestemming". Dit wil zeggen dat het zonder jou toestemming is afgeschreven. Helaas zal het in dit geval niet werken omdat er een geldige machtiging is.
De doorlopende machtiging is vanaf datum incasso tot en met 56 dagen na afschrijving te storneren.

Waarom het saldo nu wordt aangevuld durf ik niet te zeggen omdat ik geen medewerker van Simyo ben.

Hopelijk heb ik je wat wijzer gemaakt op koningsdag?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi WChristoffer,

Welkom op het forum.

Ik kan je verwarring goed begrijpen. Je hebt op dit moment de beschikking over een beltegoed van ruim € 2,00. Je laatste opwaardering is op 21 april geweest. Je hebt toen gekozen voor een eenmalige incasso. Door de nieuwe SEPA regels mag de incasso niet direct worden uitgevoerd. Hier staan 5 werkdagen voor. Dit is de reden waarom je per e-mail een aankondiging hebt ontvangen dat we het bedrag op de 29 zullen incasseren.

Je opwaardering van 21 april is dus nog bij je afgeschreven. Dat zal vandaag gaan gebeuren.

Is je vraag hiermee beantwoord?

Reageer