.

Vraag

Zijn mijn MB's verdwenen in Griekenland?

  • 17 May 2023
  • 3 reacties
  • 84 Bekeken

Om 13.00 krijg ik het bericht van Simyo dat ik € 44,00 aan MB's gebruikt heb buiten mijn bundel, op dat moment staat mijn bundel op 11600.

Om 13.05 krijg ik weer een bericht dat ik € 60,00 gebruikt heb buiten mijn bundel en dat uit voorzorg mijn internet geblokkeerd is, mijn bundel staat nog steeds op 11600.

In bijde gevallen was mijn telefoon niet in gebruik.

Na 15 min. aan het bellen geweest met Simyo, eindelijk iemand van de klantenservice aan de telefoon. Het hele verhaal uitgelegd,  maar werd niet begrepen. Ze kwam met een wazig verhaal met een hack uit Albanië.

Ik heb dus al mijn MB's nog maar krijg nu wel een rekening van €60,-, omdat dit buiten mijn bundel valt !?!?

Wat moet ik hiermee?


Admin: Titel aangepast vanwege vindbaarheid.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Waarschijnlijk heeft je mobiel contact gemaakt met een Turkse zendmast en dit verbruik valt niet binnen je bundel.

Reputatie 7
Badge +9

Zit je in de buurt van de grens tussen Griekenland en Albanië (of Macedonië of Turkije). In dat geval is het goed mogelijk dat jouw toestel automatisch verbond met een netwerk van Albanië (of Macedonië of Turkije).

Deze landen vallen niet in zone 1, waardoor jouw bundels niet geldig zijn in die landen en op dit netwerken. Hierdoor vielen de gebruikte MBs buiten de bundel en werden ze (inclusief hoog roaming tarief) in rekening gebracht.

Gelukkig is jouw aansluiting nu geblokkeerd voor dataroaming buiten zone 1 en zal het bij 60,50 blijven deze maand tenzij je via SMS die blokkade op hebt geheven.

Deze kosten hadden voorkomen kunnen worden door handmatig een netwerk in het buitenland te kiezen. Dan heb je immers in Albanië (of Macedonië of Turkije) of nog met dat gekozen netwerk verbonden geweest of had je mobiel helemaal geen verbinding meer.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @19Erik59,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt! 

Ik zie dat @Groentjuh en @Ron H al juiste informatie met je hebben gedeeld. Bedankt voor jullie hulp heren! 

Zojuist heb ik even meegekeken op jouw aansluiting en zie ik inderdaad dat er een verbinding is geweest met Albanië. Wel zie ik dat dit geen €60,50 heeft gekost en zie ik ook de sms'jes wat betreft deze kosten niet terug en dat je nog genoeg MB's over hebt.

Zou je een screenshot kunnen mailen van wat je te zien krijgt naar webcare@simyo.nl samen met het 06-nummer en jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik even mee 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer