.

Beantwoord

Werkt mijn GPS tracker met prepaidkaart in het buitenland?

  • 28 July 2018
  • 2 reacties
  • 1105 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 7 reacties
Ik heb al jaren een GPS tracker op mijn vervoermiddel vanwege het diefstal risico. Ik maak daarbij gebruik van een prepaid simkaart. Via GPRS zend de tracker met enige regelmaat de positie van het voertuig naar een server die het vervolgens via een app mogelijk maakt het voertuig op telefoon of tablet (en ook op internet) te volgen. Deze functie kun je aan en uit zetten. Daar naast kun je door de Tracker te bellen hem zijn positie via SMS laten doorgeven.
Een abonnement is niet lonend daar de (vaste) kosten dan de pan uit reizen. De kosten bij een prepaid vallen reuze mee. Een dag volgen via GPRS kost aan data ongeveer 15 eurocent. En een SMS kost 10 cent.
Nu vraag ik mij af hoe het zit als de tracker in het buitenland zou komen, bijvoorbeeld bij diefstal van het voertuig. Blijft deze dan de data doorgeven of valt deze dan ineens uit?
Van de SMS weet ik dat deze gewoon blijft werken maar hoe zit het nu met de GPRS?

En als deze in het buitenland niet werkt wanneer kunnen we dan verwachten dat het wel gaat werken nu alle tarieven in de EU gelijk getrokken en er dus geen verschillen in de kosten meer zouden moeten zijn.
icon

Beste antwoord door Groentjuh 28 July 2018, 17:17

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Simyo biedt geen internet voor prepaid in het buitenland aan. De internetverbinding van de tracker zal in het buitenland dan ook niet werken.

Of en wanneer Simyo internet voor prepaid verbindingen gaat aanbieden is niet bekend.

De Europese roamingtarieven wet verplicht providers niet om diensten aan te bieden. Enkel als providers de dienst aanbieden, moeten ze voldoen aan die wetgeving.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi ErikS,

Leuk om je weer op het Forum te zien! Goed dat je even navraagt wat de mogelijkheden zijn wat betreft je verbruik in het buitenland met een Simyo Prepaid.

Wat Groentjuh zegt klopt, met Simyo Prepaid kun je momenteel niet internetten in het buitenland. Dat betekent in jouw geval dat de internetverbinding over de grens zal wegvallen. Op dit moment kan ik je niet vertellen of en wanneer deze optie wel mogelijk wordt voor Simyo Prepaid-klanten. Zodra hier verandering in komt, brengen we jou en alle andere klanten natuurlijk snel op de hoogte! 🙂

Laat je het weten als je hier vragen over hebt?

@ Groentjuh, bedankt voor je uitleg!

Groetjes,
Els

Reageer