.

Beantwoord

Hoe werken aansluitingen in het buitenland?

  • 3 January 2017
  • 7 reacties
  • 174 Bekeken

Badge
Voor onze vakantie naar Spanje kochten mijn vrouw en ik op onze prepaidkaart beiden een internetbundel van € 10,-
In Spanje bleek dat niet te werken, dus noodgedwongen een abonnement genomen telefonie en internet. Bij thuiskomst bleek dat er van de door mij aangeschafte bundel niets is verbruikt, alle kosten vallen buiten de bundel. Het zal mijn naiviteit zijn op mobiel bellen en internet gebied, maar ik voel me zwaar bekocht. Eerst € 20,- internetbundel aanschaffen waar je niets mee kan, vervolgens een abonnement, waardoor je weliswaar ook internet hebt maar waarvan vervolgens alle kosten ( bij mij € 34.50, bij mijn vrouw weten we het bedrag nog niet) voor eigen rekening zijn. Wat heb je eigenlijk aan een abonnement als alles toch weer anders werkt.
icon

Beste antwoord door Jihane 3 January 2017, 14:22

Bekijk originele reactie

7 reacties

Erg onfortuinlijk dat dit gebeurt. Je hebt de pech dat je wel iets hebt aan je abbo als je in een ander EU land bent medio dit jaar. Er is op dit moment wel een overgangsregeling.

Lees dit topic met alle info door.
Hier staat alles.
https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-verstoringen-59/faq-wijziging-roamingtarieven-binnen-de-eu-33145
Badge
Bedankt voor je reactie, ik zal me er eens in verdiepen. Los van de pech vind ik dat simyo wel erg makkelijk over mijn geld beschikt. Een internetbundel van € 10,- en je beltegoed "verdwijnt" in de zakken van simyo als je je prepaid om zet naar een anonnement. Dat zou toch eigenlijk niet moeten gebeuren. Ik ga ook maar eens kijken hoe dat bij andere providers in zijn werk gaat.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Siep,

Welkom op het Simyo Forum,

Wat vervelend dat het helemaal niet duidelijk was hoe de aansluitingen in het buitenland werken 😞 Je kunt met een Prepaid aansluiting inderdaad niet internetten in het buitenland, en hoewel je dat met een Sim Only abonnement wel kunt, valt al het verbruik buiten de bundel.

Toen jij erachter kwam dat je met een Prepaid kaart niet kon internetten in het buitenland, heb je je vraag daarover op dit Forum geplaatst. Je wilde weten waarom dat niet lukte. Mijn collega, Samantha, heeft je dat netjes uitgelegd. Ook heeft ze het volgende gezegd in haar antwoord:

Let je er wel op dat al je verbruik in het buitenland buiten de bundel gaat? Zo kost internetten in de EU € 0,06 per MB. Meer informatie over onze tarieven in het buitenland kun je hier vinden.

Natuurlijk is het ontzettend jammer dat je desondanks onder de indruk was dat je bundels actief zouden zijn in het buitenland, maar er wordt duidelijk gecommuniceerd dat dit echt niet het geval is.

Ik hoop dat je deze uitleg helder vindt 🙂 Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Jihane
Badge
Het doet me deugd dat jullie allemaal zo'n medelijden met me hebben en ook hoe goed jullie het hebben uitgelegd en dat ik het had kunnen/ moeten weten. Blijft over dat ik graag had gehad dat het tegoed dat ik had staan op mijn prepaid dat dat niet in de zakken van Simyo was verdwenen op het moment dat ik overga van prepaid naar een abonnement. Die bedragen hadden m.i. gewoon bijgeschreven moeten worden op mijn nieuwe tegoeden. Zoals het nu gaat is onnet en lijkt het me onrechtmatig, het is een tegoed dat ik gekocht heb en niet gebruikt.
Reputatie 7
Badge +9
Ik ben ooit overgestapt van prepaid naar abonnement en als ik me goed herinner werd mijn resterend prepaid tegoed verrekend met de eerste betaling voor het abonnement. Ik neem aan dat dit nog steeds zo is. Je moet het overstappen naar sim-only dan wel via Mijn Simyo regelen.
Badge
Oke, dat is prettig om te horen en zal dan ongetwijfeld nog wel zo zijn. Komt het uiteindelijk allemaal neer op eerst je laten informeren hoe zaken werken in het buitenland en dan pas wat doen. Dank voor alle reacties, we weten nu wel hoe het werkt.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Siep.

Fijn dat alles nu duidelijk is. Het beltegoed dat nog op je simkaart stond toen je overstapte naar Sim Only is in mindering gebracht op je eerste factuur. Dit zul je ook terugzien op je factuur zodra deze is opgemaakt.

Als je hierover nog vragen hebt, dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Sean

@Scotsman, bedankt voor je reactie!

Reageer