Skip to main content
Beantwoord

Weer geen verbinding in Noorwegen

• August 5, 2026
  • 2 reacties
  • 10 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Net als vorig jaar is op mijn telefoon geen verbinding mogelijk in Noorwegen (melding: not registered to network). Bellen buitenland staat aan. Deze telefoon heeft echter geen Internet in de bundel. Om bellen in Noorwegen mogelijk te maken was het vorig jaar noodzakelijk om internet te hebben voor een 4G verbinding (Voice over LTE). Hoe zorg ik dat ik kan bellen in het buitenland zonder Internet in de bundel the hebben?

Beste antwoord door Shaniqua

Hoi ​@NJH,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je geen verbinding hebt in Noorwegen en daardoor niet kunt bellen. Ik begrijp dat dit frustrerend is, zeker omdat je dit probleem vorig jaar ook al had.

Om in het buitenland te kunnen bellen via het 4G-netwerk (VoLTE), moeten er in Mijn Simyo twee opties aanstaan onder Instellingen > Internet en bellen:

• Bellen in en naar het buitenland
  • Internet op je mobiel in het buitenland

Ook zonder internetbundel moet de optie 'Internet in het buitenland' dus aanstaan om de spraakverbinding via 4G/VoLTE tot stand te brengen. Je verbruikt hiermee geen MB's voor internet. Om te voorkomen dat apps op de achtergrond onbedoeld data verbruiken buiten je bundel, kun je het beste 'Mobiele data' op je telefoon zelf uitschakelen voordat je verbinding hebt. Laat 'Dataroaming' wel aan.

Volg daarna deze stappen om de verbinding te herstellen:

Mochten deze stappen niet helpen? Stuur mij dan een privébericht met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens, zodat ik direct met je mee kan kijken.

Groetjes,
Shaniqua

2 reacties

Shaniqua
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • August 6, 2026

Hoi ​@NJH,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je geen verbinding hebt in Noorwegen en daardoor niet kunt bellen. Ik begrijp dat dit frustrerend is, zeker omdat je dit probleem vorig jaar ook al had.

Om in het buitenland te kunnen bellen via het 4G-netwerk (VoLTE), moeten er in Mijn Simyo twee opties aanstaan onder Instellingen > Internet en bellen:

• Bellen in en naar het buitenland
  • Internet op je mobiel in het buitenland

Ook zonder internetbundel moet de optie 'Internet in het buitenland' dus aanstaan om de spraakverbinding via 4G/VoLTE tot stand te brengen. Je verbruikt hiermee geen MB's voor internet. Om te voorkomen dat apps op de achtergrond onbedoeld data verbruiken buiten je bundel, kun je het beste 'Mobiele data' op je telefoon zelf uitschakelen voordat je verbinding hebt. Laat 'Dataroaming' wel aan.

Volg daarna deze stappen om de verbinding te herstellen:

Mochten deze stappen niet helpen? Stuur mij dan een privébericht met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens, zodat ik direct met je mee kan kijken.

Groetjes,
Shaniqua

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • August 6, 2026

Het is uiteindelijk mat de Whatsapp en de gegeven instellingen, gelukt om de telefoon weer te kunnen laten bellen. Het werkt nu met precies 1 van de drie Noorse netwerkproviders. Het is curieus dat Simyo haar klanten door dit proces laten lopen, terwijl de verwachting van de gemiddelde klant is dat bellen in het buitenland gewoon werkt zonder dat dit soort wijziging van instellingen door de klant nodig is. De tijd van pionieren is wel een beetje voorbij.