.

Vraag

Wat zijn de tarieven in het buitenland?

  • 12 December 2022
  • 6 reacties
  • 63 Bekeken

Goedemorgen, 

wij gaan met zijn tweeen 7 maanden door Europa reizen. Spanje, Portugal en UK. We hebben allebei een abbonement bij simyo. Kunt u ons vertellen wat de kosten zij als wij elkaar bellen in het buitenland? Ik kan wel de kosten vinden als je van land naar land belt maar hoe zit het als je beide niet in Nederland bent? 

groeten Robbert


6 reacties

Reputatie 7

@Robbert1988 voor bellen vanuit NL naar het buitenland krijg je een aanvullende rekening. Bellen vanuit het buitenland, in de Eurozone (!), naar Nederland of andere landen gaat vanuit de belbundel.

Zie hier.

NB Let op: wat betreft de UK weet ik het niet zeker of zij nog binnen Zone 1 vallen na de Brexit. Ik denk het niet namelijk.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Robbert1988,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk dat jullie deze reis gaan maken! Ik zie dat er al juiste informatie met je is gedeeld hierover. De UK valt ook nog binnen de bundel 😊!

Mochten er nog vragen zijn laat het dan gerust weten.

Ontzettend bedankt voor je reactie! @RicoK 

Groetjes,
Amy

@Robbert1988 voor bellen vanuit NL naar het buitenland krijg je een aanvullende rekening. Bellen vanuit het buitenland, in de Eurozone (!), naar Nederland of andere landen gaat vanuit de belbundel.

Zie hier.

NB Let op: wat betreft de UK weet ik het niet zeker of zij nog binnen Zone 1 vallen na de Brexit. Ik denk het niet namelijk.

Let er wel op dat een boottocht (maritiem), een vlucht in zone 4 valt en dus ook buitenbundelkosten. 

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor de tip @Friesian 😊!

Reputatie 7
Badge +9

Kunt u ons vertellen wat de kosten zij als wij elkaar bellen in het buitenland? Ik kan wel de kosten vinden als je van land naar land belt maar hoe zit het als je beide niet in Nederland bent?

Ik ga toch nog even in hoe dat nou precies zit, want dat is namelijk best interessant. Laten we het volgende voorbeeld nemen:

Persoon A is in Aruba en Persoon B is in Bonaire. (Als we een Persoon C nodig hadden gehad, dan had deze in Curaçao geweest 🤣)

Persoon A en persoon B hebben beiden een Nederlandse Simyo sim only abonnement en persoon A belt persoon B. Als persoon A dat doet, dan belt persoon A een Nederlandse nummer vanuit in dit geval Aruba. Als je op deze pagina kiest voor "Ik heb: Sim only; Ik ga naar Aruba en bel of sms naar Nederland” dan krijg je onderaan: "Bellen van Aruba (Nederlandse Antillen) naar Nederland kost € 2,542 per minuut”. Dat is het bedrag dat persoon A gaat betalen.

Maar persoon B is toch niet in Nederland? Nee, maar persoon A draait een Nederlands nummer en belt daardoor dan ook simpelweg naar Nederland en daardoor houdt het daar van persoon A op.

Persoon B is niet in Nederland, maar op Bonaire. Als je op deze pagina kiest voor "Ik heb: Sim only; Ik ga naar Bonaire en bel of sms naar Nederland” dan staat er "Binnen Bonaire kost gebeld worden € 2,542 per minuut”. Persoon B betaald dus om zijn gesprek in Bonaire i.p.v. in Nederland te kunnen hebben.

Dit zelfde principe geldt altijd! In zone 1 landen kost het gebeld worden en het bellen naar andere zone 1 landen niets extra. Vandaar dat het in Spanje, Portugal en UK binnen de bundels valt.

Reputatie 7
Badge +7

Mooie uitleg @Groentjuh! Bedankt voor deze toelichting, dat waarderen we 😊. 

Reageer