.

Beantwoord

Wat kost sms'en vanuit Nederland naar Frankrijk?

  • 27 May 2015
  • 3 reacties
  • 546 Bekeken

wanneer ik 1000 sms naar frankrijk verstuur in 1 maand vanuit nederland wat kost dit per sms?.
abonnement100 min/sms en 500 mb internet
icon

Beste antwoord door RicoK 27 May 2015, 09:15

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Even snel rekenen: het versturen van een sms binnen Zone1 kost 8 eurocent. Als je verder de gehele maand niet belt dan ga je met 1.000 te versturen/verstuurde smsjes 900 sms buiten je bundel van 100 bel/sms. 900 smsjes a € 0,08 is € 72,00.

Zie hier voor eventuele aanvullende info: https://www.simyo.nl/tarieven/sim-only?tag=Buitenland%20tarieven

Edit: ik lees nu nog een keer je topic en zie dat je vraag simpeler was dan dat ik uitlegde. Het versturen van een SMS binnen Zone1 kost dus € 0,08 per SMS.
Reputatie 7
Badge +9
Kleine aanvulling: Het is niet helemaal duidelijk wat de vraagsteller bedoelt, maar als de ontvanger van de sms'jes iemand is die met zijn Nederlandse mobiel in Frankrijk bivakkeert, dan komen die eerste 100 sms'jes gewoon uit je bel/sms bundel. Als je bundel is verbruikt, dan betaal je het reguliere buiten-bundel tarief, d.w.z. 31 cent per sms. Aanzienlijk meer dus dan de 8 cent die zoals RicoK zegt een sms naar een Frans mobiel nummer kost.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi fred hendriks,

Voor de overzichtelijkheid heb ik je topic verplaatst naar het subforum Buitenland.

Wanneer je vanuit Nederland naar Frankrijk 1000 smsjes stuurt is er nog één variabele die je dient te weten:
Is het nummer waar je naar toe sms't een Nederlands, of een buitenlands nummer?

Wanneer je naar een Nederlands nummer sms't, gaan de eerste 100 uit je belbundel en wordt de rest berekend tegen €0,31 per bericht.
Dat zou je dan €310 kosten.

Is het een buitenlands nummer, dan kost elk smsje (afgerond) €0,08. De kosten gaan dan richting de €80.

Als je nu vanúit Frankrijk sms't (naar Nederlands of ander Europees nummer maakt niet uit), kost ook elke sms (afgerond) €0,08 en ga je ook richting die €80.


RicoK; dank je voor je antwoord! En Scotsman; dank je voor je aanvulling!

Reageer