.

Beantwoord

Wat adviseren jullie mij als ik voor twee jaar naar de USA ga?

  • 7 March 2017
  • 2 reacties
  • 156 Bekeken

Ik vertrek voor 2 jaar naar de US en vraag me wat jullie mij zouden adviseren m.b.t. mijn telefoonabonnement.
Moet ik mijn simyo abonnement simpelweg opzeggen en in de US een simlock vrij abonnement afsluiten, of zijn er global abonnementen van Simyo?

Dank voor de informatie,
Rik
icon

Beste antwoord door Caspar 7 March 2017, 15:14

Bekijk originele reactie

2 reacties

Simyo heeft (nog) geen global abonnementen. Je zou dus gebruiken buiten de bundel. Je MAG, als klant heb ik geen inzagen in jouw abbo, opzeggen en een buitenlandse abbo afsluiten. Je kunt simyoos laagste bundel kiezen, maar in jouw geval raad ik je de buitenlandse sim, soms kan er verschil zijn in soort telefoon, welke band, je nodig hebt.
https://www.simyo.nl/tarieven/buitenland#mobile.buitenland
Reputatie 5
Badge +9
Hoi rikjmol,

Wat cool dat je voor twee jaar naar de Amerika gaat 🆒

Zoals Friesian zegt: Simyo heeft helaas geen global abonnementen. Een abonnement daar is denk ik de beste optie voor jou. Wat wil je precies met je Nederlandse 06-nummer. Wil je deze behouden of maakt het niet uit?

Twee jaar is een lange tijd... Je kan bijvoorbeeld je bundels aanpassen naar de laagste bundel en je abonnement door laten lopen. In dat geval behoud je je 06-nummer, maar betaal je wel de twee jaar dat je weg bent voor je abonnement in Nederland.

Je kan er ook voor kiezen om je abonnement om te zetten in een Prepaid. In dat geval behoud je ook je 06-nummer, betaal je geen vast bedrag per maand, maar moet je wel elke 6 maanden een uitgaand belletje plegen om je 06-nummer actief te houden. Als je dat niet doet, vervalt je 06-nummer.

De derde optie is je abonnement opzeggen en verder gaan met een nieuw abonnement in Amerika. Dit is, vooral voor het gebruik in Amerika zelf, stukken goedkoper natuurlijk. Ik kan je daar verder geen details over geven, maar dat zal wel makkelijk af te sluiten zijn daar.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar

Reageer