.

Beantwoord

Waarom werkt SMS ontvangen buitenland niet?

  • 15 October 2015
  • 5 reacties
  • 1189 Bekeken

Hallo, dit jaar werkt het sms ontvangen in het buitenland niet. Ik ben in de winter altijd in Thailand en ontvang dan de benodigde sms-en van mijn bank voor overboekingen reeds jaren zonder problemen. Deze simkaart deed het in Nederland normaal. Bellen in het buitenland heb ik gisteren aangezet. Normaal werkt dit dan na een paar uur. Nu werkt het echter na een dag nog steeds niet. Ook test sms-jes via Voipbuster komen niet door. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en/of wat te doen?
Bijvoorbaat bedankt. Mvg. Berry
icon

Beste antwoord door Ernst 16 October 2015, 11:07

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Berry1950, welkom op het Simyo forum!

Wat vervelend dat je nu geen sms'jes meer kunt ontvangen in het buitenland :(
De mogelijkheid om sms'je te kunnen sturen en te ontvangen staat los van de optie Bellen in en naar het buitenland.

Wat ik me afvraag: kun je wel sms'jes versturen met je mobiel? Wellicht helpt het als je je mobiel opnieuw opstart?
Hallo Ernst,

Bedankt voor je reactie. Het probleem is intussen opgelost en ik ontvang de benodigde sms-jes weer gewoon. Dit heeft trouwens alles te maken met de optie "bellen in en naar het buitenland".
Waarom het dit keer meer dan 1 dag duurde na het aan zetten van "bellen in en naar het buitenland" is mij een raadsel. In de afgelopen jaren duurde dat hoogstens een paar uur.
Het kunnen ontvangen van sms-jes op een vereist Nederlandse nummer is van groot belang voor mij als ik 's-winters in Thailand ben omdat die nodig zijn voor het kunnen internet bankieren.
Gelukkig werkt alles weer naar behoren.

Mvg. Berry
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Berry1950,

Bedankt dat je ons laat weten dat het inmiddels is opgelost. Wij zijn in elk geval blij dat je weer bereikbaar bent!

Hoe het komt dat het een dag duurde voor het werkte, weten wij ook niet precies. De opdracht is wel 5 minuten na het aanzetten doorgestuurd naar het netwerk. Het kan dus komen door de communicatie tussen KPN en het Thaise netwerk. Ook kan het komen door de communicatie tussen jouw telefoon en het lokale netwerk. Sommige telefoons/netwerken verwerken zo'n wijziging in de opties niet automatisch, maar is er een nieuwe verbinding nodig.

Begrijp je mijn uitleg?

Groetjes, Tiury
Nadat eerstens alles vanzelf weer werkte kreeg ik ook via email antwoord van Simyo waarin werd medegedeeld dat men het bellen in en naar het buitenland voor mij had gereset.
Helaas daarna kon ik weer geen sms ontvangen in Thailand.
Omdat mij eerder ook was medegedeeld eens te proberen handmatig een provider te kiezen heb ik dat aldus gedaan en dat werkte. Bij de eerste provider die ik koos kwamen gelijk al mijn test-sms-en al binnen.
Dus weer wat geleerd.
Mvg. Berry
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Berry1950,

Kijk eens aan, dat bevestigd ook meteen mijn uitleg. Je zet een nieuwe netwerkverbinding op en je simkaart heeft in de gaten dat hij ook mag bellen en sms'en vanuit het buitenland 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer