.

Beantwoord

Waarom werkt mobiel internet in Engeland niet?

  • 19 December 2017
  • 8 reacties
  • 634 Bekeken

edit door @Thomas  17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje.

Ben sinds vanochtend over van Prepaid naar Sim Only abonnement. De instellingen bij Simyo voor gebruik in het buitenland staan aan, roaming staat aan op het toestel, en ik heb een nieuw APN-profiel aangemaakt met de toestelinstructie (Samsung J5, ik heb de dualsim). En natuurlijk een paar keer opnieuw opgestart. Helaas werkt het nog steeds niet (in Engeland). Wie heeft er raad?
Bedankt, Erik
icon

Beste antwoord door Niels 20 December 2017, 15:20

Bekijk originele reactie

8 reacties

Heb je de APN ingesteld op....
portalmmm.nl
Gebruikersnaam KPN
Wachtwoord GPRS of gprs

Daarna toestel uit en aanzetten.
Eventueel handmatig netwerk selecteren.


Zit er 1 sim in toestel? (sim beheer, 3G/4G functie)

Helpt dit niet zal een moderator een reset uitvoeren voor buitenland functie.

Een terugkoppeling zou fijn zijn.
Beste Friesian, ik heb idd deze APN-settings ingesteld, en herstart. Er zitten 2 sims in, ik heb de Simyo-sim voor 3G/4G geselecteerd, maar het werkt nog niet. Een reset zou dus fijn zijn als volgend probeersel. Hoe weet ik of dat is gebeurd?
Mvg, Erik
Morgen meldt zich een Simyo moderator zich bij je.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Erik1966,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je bent overgestapt naar Sim Only 🙂 Onhandig dat internet in Engeland het niet doet. Ik heb je aansluiting er meteen bijgepakt en ik zie dat de instellingen op Mijn Simyo correct staan. Goed dat je ook al hebt gekeken naar de toestelinstellingen. Ik zal de simkaart een reset geven, dan zal deze zich opnieuw aanmelden op het mobiele netwerk. Zou je je telefoon een kwartiertje uit kunnen schakelen om de reset te voltooien?

Mocht de reset niks uithalen, zou ik je willen vragen om te kijken of de simkaart het in een ander toestel wel doet.

Bedankt voor de hulp en het meedenken Friesian :)

Groetjes,
Niels
Hallo Niels, en eerder Asma,
Bedankt voor het resetten, nu werkt het.
Groeten, Erik
Hallo Niels, en eerder Asma,
Bedankt voor het resetten, nu werkt het.
Groeten, Erik

Uhhh? Bedankt voor het verraden van mijn geheime 2e identiteit? 😉😀

Dacht nog wel dat niemand het wist, maar jij hebt me verraden. 😀🤓😛

P.s. Graag gedaan
Fijne kerstdagen.
Oeps, dat is dan per ongeluk, ik bedoelde Asma's reactie via Whatsapp.
Nogmaals bedankt, en ook fijne feestdagen.
Erik
Reputatie 7
Badge +10
Hi Erik,

Aah, wat fijn dat alles weer werkt intussen! 🙂 Laat je 't weten als je nog een andere vraag hebt?

@ Friesian, dank voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer