.

Beantwoord

Waarom werkt internet in het buitenland niet?

  • 11 July 2015
  • 5 reacties
  • 434 Bekeken

Badge
Sinds kort overgegaan van Vodafone naar Simyo met nummerbehoud. Telefoon niet veranderd en instellingen niet veranderd. Met Vodafone in het buitenland altijd direct internet (vn, voor ontvangst email en whats-up). Nu met nieuw abonnement Simyo en sinds gisteren gearriveerd in USA , geen dataverkeer mogelijk. Telefoneren wel maar data verkeer niet. Internet buitenland staat aan op Simyo profiel. Data roaming staat aan op telefoon. Kunnen jullie dit snel oplossen want ik begin al veel spijt te krijgen van dit nieuwe abonnement.
icon

Beste antwoord door Ernst 13 July 2015, 10:56

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi PaulN, welkom bij Simyo en welkom op ons forum!

In je gegevens zie ik dat je kort nadat je dit topic geplaatst hebt gebruik hebt gemaakt van internet in de VS.

Kun je aangeven of je iets aangepast hebt of dat het vanzelf ineens werkte?
Badge
Hoi Ernst, Ik ben gaan zoeken op internet en kwam op http://forum.portablegear.nl/mobiel-internet-instellingen-kpn-apn-t10.html . Met deze info heb ik handmatig een toegangspunt (APN) op mijn telefoon toegevoegd (Portalmmm.nl)t. Daarna werkte internet: Een paar opmerkingen : 1) Waarom staat deze instructie niet op de Simyo website? 2) Ik kan mij niet herrinneren ooit een APN te hebben gezocht of toegevoegd met mijn vodofane abonnement. Volgens mij installeerde vodafone dit automatsch via een sms of info op de simkaart. Waarom is dit by Simyo zo lastig?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi PaulN,

Die instructie staat heel uitgebreid op onze website ;)
Waarom je dit handmatig dient te doen is omdat wij geen abonnementen in combinatie met een telefoon verkopen. Simyo heeft dus geen enkele connectie met jouw telefoon. Providers die een telefoon leveren samen met hun abonnementen kunnen deze telefoon voor (laten) programmeren.

Waar op onze website heb je gezocht en de internetinstellingen niet gevonden?
Badge
Hoi Ernst. wel ik klik op je link en kom daar de Nokia N8 niet tegen.... Punt is dat via Symio je internet buitenland aanzet en dat meeste mensen dan verwachten dat het werkt. Als je eenmaal in het buitenland aankomt en het blijkt niet te werken heb je daar aardig de pest over in. Als tip voor Simyo : Bij het aanzetten van internet buitenland laat een pop up screen verschijnen met advies over de instellingen . Verder heb ik gezocht op https://www.simyo.nl/klantenservice/gebruiken-instellen-34/internet-buitenland-61
en daar is ook niets te vinden over APN en Portallmmm.nl intellingen. Nog als laatste bij vodafone had ik sim only met een los toetsel. De APN heb ik daar nooit handmatig in hoeven te ztten. Gr PaulN
Reputatie 3
Badge +7
Hoi PaulN,

Ik kan me goed voorstellen dat je verwacht dat het internet in het buitenland direct werkt. Dit hoort ook zo te zijn. De internetinstellingen die op je telefoon staan verschillen niet als je in Nederland of in het buitenland op het internet wilt. Het enige wat anders is, is de optie om gebruik te kunnen maken van de diensten in het buitenland. Gelukkig heb je door te zoeken op het internet het zelf kon verhelpen.

Op onze toestelhulp pagina hebben wij de meest gangbare telefoon staan van dit moment. Als een bepaalde toestel niet er tussen staat kan je een model nemen die erop lijkt. Voorheen stuurden voor de instellingen klanten door naar de toestelhulp van KPN. De instellingen zijn hetzelfde alleen staan er meer telefoons ertussen zoals de Nokia N8.

Reageer