.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in Zweden?

  • 2 January 2017
  • 3 reacties
  • 123 Bekeken

Ik heb geen internet verbinding in Åre, Zweden. Data roaming staat aan, ik heb bij simyo internetten in het buitenland aan gezet, en ik heb mijn telefoon een paar minuten uitgezet. Er zijn netwerken beschikbaar; bellen of smsen is geen probleem. Ik heb een samsung galaxy s5 mini. Waar zou het aan kunnen liggen? Vast bedankt, Maarten.
icon

Beste antwoord door Maarten60 4 January 2017, 10:14

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Maarten60,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat tof dat je in Zweden bent 😃 Ik kan me goed voorstellen dat het dan balen is dat je geen gebruik kunt maken van je internetverbinding. Ik heb je aansluiting erbij gepakt, en ik zie dat jouw instellingen goed staan. Je zou dus wel moeten kunnen internetten. Ik heb meteen een reset uitgevoerd op jouw buitenlandse internetoptie, waarmee ik eventuele verstoringen weg filter. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk lost dit het probleem op!

Wil je ook voor de zekerheid verschillende Zweedse netwerken proberen? Dat zou ook zeker een verschil kunnen uit maken.

Als dat niet werkt, wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te proberen en andersom. Kun je met jouw simkaart in een andere telefoon wel internetten? En hoe doet een andere simkaart het in jouw toestel? Deze informatie kan heel belangrijk zijn bij het vinden van de kern van het probleem.

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Dag Jihane,
Eerst alles gedaan wat je had gezegd maar het werkte niet. Daarom simkaarten verwisseld: beide telefoons hadden toegang tot internet. Nadat de simkaarten waren terug gezet, bleken beide telefoons nog steeds te werken. Dus het probleem is opgelost.
Bedankt!
Maarten
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Maarten60,

Wat fijn dat het allemaal weer werkt! Bedankt voor het delen van de oplossing.

Veel plezier nog in Zweden!

Groetjes,
Sean

Reageer