.

Vraag

Waarom krijg ik geen waarschuwing als mijn internetbundel op is?

  • 3 May 2023
  • 4 reacties
  • 87 Bekeken

Ik ben voor 60.50 euro over mijn bundel gegaan met internet. Om 19.04 kreeg ik een bericht dat ik al ruim 48 euro aan kosten had gemaakt. Ik heb direct actie ondernomen door roaming uit te zetten maar binnen die minuut om dat te doen kreeg ik een 2e sms dat ik 60.50 euro had verbruikt. Ik heb geen sms vooraf ontvangen dat mijn datalimiet bijna bereikt was, hoe kan dit? 


4 reacties

Hallo @Ilze Simyo stuurt bij 80% verbruik en 100% verbruik een SMS, die heb je dus waarschijnlijk over het hoofd gezien.

Om hoge kosten in de toekomst te voorkomen kun je bij een Android toestel het beste een data limiet instellen.

Stel je hebt een databundel van 10GB, stel dan een waarschuwing in bij 9GB en een limiet bij 9,5GB, ga daarna verder met wifi of koop een extra databundel.

Een moderator gaat ook nog reageren

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Ilze Simyo stuurt bij 80% verbruik en 100% verbruik een SMS, die heb je dus waarschijnlijk over het hoofd gezien.

@JanD, als je goed leest is dit een andere situatie. “60.50 euro” en "roaming uit te zetten” laten mij weten dat dit niet gaat om een databundel, die verbruikt is, maar om dataroaming buiten zone 1.

Ik ben voor 60.50 euro over mijn bundel gegaan met internet. Om 19.04 kreeg ik een bericht dat ik al ruim 48 euro aan kosten had gemaakt. Ik heb direct actie ondernomen door roaming uit te zetten maar binnen die minuut om dat te doen kreeg ik een 2e sms dat ik 60.50 euro had verbruikt. Ik heb geen sms vooraf ontvangen dat mijn datalimiet bijna bereikt was, hoe kan dit? 

In het geval van roaming, krijg je een welkoms SMS met daarin de geldende tarieven voor dat land. Indien dat land geen zone 1 land is, zal je zien dat data per MB een significant bedrag kost. Je bundels zijn enkel in zone 1 landen geldig; daarbuiten niet.

Simyo waarschuwt bij 48 euro aan dataroaming kosten en bij 60,50 euro aan dataroaming kosten wordt dat geblokkeerd totdat je zelf via SMS die blokkade opheft. Dat is echter niet aan te raden.

Je databundel zelf is niet op, daarom ontvang je daar geen waarschuwing over.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ilze,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt! 

Ik heb even meegekeken op jouw aansluiting en ik zie dat je kosten hebt gemaakt aan een netwerk buiten de EU zone 1. Verder zie ik ook dat wij wel de waarschuwing sms'jes hebben verstuurd. Heb je deze wellicht over het hoofd gezien? Deze berichten zijn afkomstig vanuit het 1200 nummer en komen rechtstreeks van het netwerk.

Ik wil je vragen mij een privébericht te sturen met jouw persoonlijke gegevens. Dan kijk ik graag mee naar wat er is gebeurd en wat er eventueel mogelijk is. 

Bedankt voor jullie reacties @Groentjuh en @JanD

Groetjes,
Amy

Hallo @Ilze je hebt gelijk, is niet goed tot me doorgedrongen, mijn excuses daarvoor.

Maar mijn reactie geldt dan wèl voor als je databundel op is, doe daar dan ook je voordeel mee voor de toekomst.

 

Reageer