.

Beantwoord

Waarom krijg ik een misleidend tariefbericht?

  • 8 June 2015
  • 4 reacties
  • 120 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Tijdens een recent verblijf in Guernsey kreeg ik twee keer een tariefbericht (+1330) met nogal misleidende informatie: "Welkom in Verenigd Koninkrijk! Bellen binnen de EU kost 23ct p/m. Gebeld worden 7ct p/m. Sms versturen kost 8ct, sms ontvangen is gratis! Data kost 25ct/MB."
Guernsey is geen onderdeel van het Verenigd Koninkrijk en door de Simyo zone-indeling (zone 2 i.p.v. zone 1 zoals gebruikelijk bij andere providers) is bellen, sms'en en dataverkeer ook véél duurder dan vermeld in het tariefbericht. Klanten die daarvan niet op de hoogte zijn, zouden nog wel 'ns voor vervelende (en dure!) verrassingen kunnen komen te staan. Hoe kan het dat zo'n misleidend tariefbericht wordt gestuurd?
icon

Beste antwoord door Ernst 9 June 2015, 17:30

Bekijk originele reactie

4 reacties

Goed opgemerkt AnnB,

Maar neem maar aan dat Simyo dit niet bewust doet, dus zal er ongetwijfeld een aanpassing komen.
Ik vermoed dat het bericht dat je kreeg zich baseert op het feit dat Guernsey wel Brits kroon bezit is en ook het landnummer +44 heeft. Maar omdat ze niet tot de EU horen, vallen zij in zone 2. Dus alleen de bedragen in het bericht kloppen niet en dienen aangepast te worden.

Wel top dat je dit opgemerkt hebt. Zullen ze vast blij mee zijn 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Hoi AnnB,

Naar aanleiding van dit topic van jou is het tarief voor onder anderen Guernsey gelijk getrokken met dat van de UK.
Vanwege praktische overwegingen wordt er in het grensbericht gesproken over het Verenigd Koninkrijk.

Als je op je factuur kijkt zul je zie dat het ook de tarieven zijn die je noemt die in rekening zijn gebracht. als jij op je factuur andere bedragen en tarieven ziet, wil ik dat graag weten, want dán gaat er iets mis.


Raytje, dank je voor het meedenken!
Badge
Goed om te horen! In september ga ik weer en dan zal ik m'n telefoon wél durven te gebruiken 😃
Reputatie 3
Badge +7
Hoi AnnB,

Fijn om te lezen, en een mooi vooruitzicht! 😳 Dankjewel voor je terugkoppeling.

Reageer