.

Beantwoord

Kan de zone-indeling ook anders?

  • 3 March 2015
  • 4 reacties
  • 308 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Het gebrek aan internetbundels voor het buitenland is al teleurstellend, maar de zone-indeling is helemaal bizar. Waarom zitten gebieden als Isle of Man en de Kanaaleilanden in zone 2 (à EUR 5 per MB...), terwijl Gibraltar en zelfs Noorwegen en Zwitserland onder zone 1 vallen? 
icon

Beste antwoord door Ernst 4 March 2015, 16:09

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dat er verschllen in tarieven zijn is internationaal gezien heel normaal. Met mijn UK mobiel betaal ik in Isle of Man, Channel Islands en Gibraltar (een Brits overzees gebied) anderhalf tot het dubbele per MB van wat ik in Noorwegen en Zwitserland kwijt zou zijn.

Dat neemt niet weg dat de zone indeling inderdaad soms wat merkwaardig aandoet.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi AnnB, welkom op het Simyo forum!

Eigenlijk vind ik de reactie van Scotsman op je vraag al treffend genoeg
Dat neemt niet weg dat de zone indeling inderdaad soms wat merkwaardig aandoet.


Het lijkt ook veel logischer om de zone indeling puur geografisch te maken.
Daarom heb ik ook voorgesteld om dit aan te passen.
In dit topic zie je hoe we dat doen; via onze Wall of Change.
Daar hangt ie:
http://i60.tinypic.com/1pwdau.png
Ik kan niet beloven dát het verandert, maar het eerste stapje is gezet.
Badge
Mag ik daar nog aan toevoegen dat bij providers als Vodafone, KPN en Telfort die regio's wel onder Zone 1 vallen? Mijn eigen schuld, natuurlijk, dat ik hier niet aan heb gedacht vóór ik een jaarabonnement afsloot :( Maar alles (en méér) dat ik dit jaar bespaar op bel/data-kosten in Nederland met mijn Simyo-abonnement kan ik straks inleveren door in het buitenland mijn telefoon te gaan gebruiken... 
Reputatie 6
Badge +10
Hoi AnnB,

Ik heb toch even navraag gedaan voor je en begrepen dat het niet prioriteit nummer één heeft. Máár, ze gaan het uiteraard wel onderzoeken en overwegen om de zones opnieuw in te delen voor jou en andere klanten 🙂.

Reageer