.

Beantwoord

Waarom kon ik in het buitenland niet internetten?

  • 1 July 2016
  • 9 reacties
  • 183 Bekeken

Ik was onlangs in Italië waar het niet lukte om te internetten (afgezien van wifi). Instellingen van telefoon (Samsung) en MijnSimyo stonden ingesteld op internetten in buitenland. Nu ga ik volgende week naar Engeland. Hoe zorg ik ervoor dat ik daar kan internetten?
icon

Beste antwoord door Jihane 3 July 2016, 14:58

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo klaaszwolle,

Welkom op het Simyo Forum.

Had je wel verbinding met een netwerk, streepjes zichtbaar bovenin scherm? Als dat niet zo is moet je de telefoon naar een netwerk laten zoeken.
Een andere mogelijkheid is dat je 4G hebt ingesteld, dit geeft soms problemen in het buitenland, dan moet je het toestel op 3G zetten en even opnieuw opstarten. Bij terugkomst in Nederland weer op 4G en opnieuw starten.

Het is sowieso een goed idee om na aankomst in het buitenland bij problemen met bellen en/of internet je toestel even opnieuw te starten en te controleren of je toestel niet 'vast' staat op KPN/Simyo.
Ik had inderdaad geen netwerk. Handmatig netwerk zoeken lukte niet. Ik kreeg bericht: geen netwerken beschikbaar. Leek me sterk; ik zat midden in een stad, Florence
Reputatie 7
Badge +9
Dat is vreemd, heb je het maar één keer geprobeerd? In een stad met veel oude gebouwen, nauwe straatjes etc. kan het voorkomen dat je ergens even geen signaal van een mast oppikt, dit zou op een plein o.i.d. geen probleem moeten opleveren.
Heb je wel je toestel uit- en weer aangezet?
Ik hoop dat het straks in Engeland beter gaat, lukt het niet, plaatst dan even via Wi-Fi een melding, dan kan een moderator je aansluiting resetten voor het buitenland.
Okee. Thnks
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Klaaszwolle,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat ontzettend vervelend dat je in Italië niet kon internetten! Jouw instellingen staan op Mijn Simyo gewoon goed, en je geeft aan dat je ook je telefooninstellingen correct hebt ingesteld. Je zou dan gewoon verbinding moeten kunnen maken met het internet vanuit het buitenland. Ik zal toch even een reset uitvoeren op de internetoptie in het buitenland. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Als het goed is, lost dit het probleem wel op.

Mocht dit niet helpen, kunnen we nog een aantal andere dingen proberen. Zoals Franswon al suggereerde, kun je handmatig een netwerk selecteren. Je kiest dan het netwerk uit met het meeste bereik. Vaak lukt het dan wel om te internetten!

Als het dan nog steeds niet werkt, raad ik je aan om jouw simkaart in een ander toestel te stoppen en vice versa. Op deze manier kun je peilen of het probleem ligt bij de simkaart of bij jouw telefoon. Dit kan handige informatie zijn bij het zoeken naar een oplossing! Verder ben ik ook nog wel benieuwd naar of je wél kunt bellen vanuit het buitenland. Gaat dat probleemloos, of niet?

Hou je me op de hoogte? Ik ben heel benieuwd!

@ Franswon; Dankjewel voor je reactie, Franswon!

Groetjes,
Jihane
Okee. Ik zet m'n toestel kwartiertje uit
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Klaaszwolle,

Is het gelukt? Hopelijk is het probleem nu verholpen. Als je verder nog vragen hebt weet je ons te vinden.

Groetjes,
Caspar
Ben nu nog in NL. Ga 't vrijdag proberen. Jullie horen nog. Groet
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Klaaszwolle,

Top! We wachten je reactie af :)

Groetjes,
Jihane

Reageer