Skip to main content

.

Met enige regelmaat verblijf ik in het buitenland. Nu was het weer een tijdje geleden dat ik in Duitsland vertoefde. En wederom bleek dat SYMYO mij niet de gelegenheid bood om hier te telefoneren of te internetten. SCHANDALIG!



Al herhaaldelijk heb ik contact gehad met jullie over dit probleem. Het blijkt nog steeds niet te zijn opgelost. BEHOORLIJK FRUSTREREND. Van een prepaid abonnement ben ik op jullie aanraden overgestapt op een duurder abonnement. Maar dat heeft dus niet mogen baten.



Gisteren was ik in Duitsland. Via het menu Instellingen koos ik de optie Mobiele Netwerken. Gegevensroaming staat op aan. En via Mobiele providers probeerde ik een mobiele provider te kiezen. Na lang wachten kon ik kiezen uit verschillende providers. Pas daarna kon ik de optie Automatisch kiezen selecteren.



Ik had geen mogelijkheid om te internetten.



Als ik in mijn auto via de handsfree-installatie een nummer in Duitsland wil bellen, kan ik geen verbinding krijgen. Het automatisch kiezen van een provider gaat dus blijkbaar niet.



Ik vind dit behoorlijk frustrerend. Temeer daar het probleem al vaker is aangekaart bij Symyo. Maar een bevredigende oplossing wordt niet door jullie gegeven. Ik overweeg dan ook mijn abonnement op te zeggen.



Voort heb ik nog een probleem met de facturen. Normaal betaal ik 17,00 euro per maand. Tot mijn grote schrik ontving ik in september vorig jaar een factuur van maar liefs 106,70 euro. SCHRIKKEN! Hoe is dit te verklaren? Waarom heb ik geen waarschuwing ontvangen als mijn internetgebruik zonder enige verklaring zo schrikbarend omhoog is gegaan. Klopt dit verbruik wel vraag ik mij ten stelligste af. Een verklaring hiervboor ontvang ik graag.
Ik ben gewoon klant, dus kan je aansluiting niet inzien. Wel kan ik de volgende tips en bronnen meegeven:



Heeft u op Mijn Simyo onder "Instellingen" -> "Netwerkinstellingen" de opties "Bellen in en naar het buitenland" en "Internet op je mobiel in het buitenland" op "Aan" staan? Indien dat niet zo is, dan kunt u geen (internet)verbinding maken in het buitenland. Ik verwacht van wel, maar misschien dat u het in de tussentijd misschien uit heeft gezet.



Het advies om over te stappen van Prepaid naar Sim-only is logisch. Simyo biedt voor prepaid geen mobiel internet in het buitenland aan. Indien u in het buitenland gebruik wilt maken van mobiel internet, dan is sim-only de enige optie.



Indien u problemen heeft in het buitenland, kunt u het beste contact opnemen met Simyo vanuit het buitenland. Dan kunnen ze proberen het probleem ter plaatsen op te lossen. Naderhand is er weinig meer mogelijk om het probleem op te lossen.



Het is inderdaad best onhandig dat na een simkaart reset en een nieuwe simkaart dit probleem nog steeds optreedt. Daardoor lijkt het er toch op dat er misschien toch iets niet goed staat met de instellingen van uw toestel. Misschien kunt u eens proberen om uw simkaart in een ander toestel te proberen als u in het buitenland bent.



Waarom uw internetverbruik omhoog is gegaan kunnen Simyo's medewerkers u niet verklaren. Op vele smartphone kunt u via de smartphone het verbruik van de smartphone terug zien. Hoe u dat doet staat in dit blog beschreven. Door dat te bekijken kunt u vaak zien wanneer en door welke app veel data is verbruikt.



Als uw bundel opraakt, zou u een SMS moeten ontvangen als uw bundel 80% en 100% verbruikt is. Dit blog legt uit welke opties u heeft indien je deze waarschuwingen krijgt. Deze blog geeft tips om internetten buiten de bundel te voorkomen.
Hoi GeraldHaanrade,



Welkom terug op het forum! Wat super onhandig dat je nog steeds last hebt van dit probleem.



Ik zie inderdaad dat je eerder contact met ons hebt gehad op het forum. In dit topic geeft mijn collega aan dat ze je een nieuwe simkaart heeft gestuurd om na te gaan of dit je probleem zou oplossen. Helaas hebben we hierna niets meer van je vernomen. Ontzettend balen dat je dus nog steeds geen goede verbinding hebt in het buitenland. Zojuist heb ik contact gehad met de netwerkspecialisten van KPN. Zij hebben een en ander voor je uitgezocht en gereset op je netwerk. Zou je je telefoon voor vijf minuten willen uitzetten? Lukt het nu wel om te bellen en internetten in het buitenland?



Zo niet, dan wil ik je vragen om je simkaart in een andere telefoon te testen op het moment dat je in het buitenland bent. Zo kunnen we vaststellen waar het probleem nu precies ligt.



Dan over je factuur van september. Ik kan me goed voorstellen dat je schrikt van zo'n hoge factuur! Ik heb met je meegekeken in het systeem en zie dat je internetbundel die maand op de 26e helemaal was verbruikt. Waaraan dit is geweest, kan ik helaas niet zien. Dit soort gegevens mogen wij namelijk niet registreren. Hoe je dit in je telefoon kunt terugzien, lees je in dit blog terug. Word je met die tips wat wijzer over waar dit verbruik door is veroorzaakt?



Op het moment dat je internetbundel voor 80% en 100% is verbruikt, sturen wij je een waarschuwing per sms. Zo kun je op tijd extra MB's bijkopen of je internet uitzetten via je Netwerkinstellingen op Mijn Simyo. Op deze manier kun je buitenbundelkosten voorkomen. In september zijn deze berichten op de 25e om 9:34 en de 26e om 8:44 verstuurd. Heb je deze berichten gelezen?



Omdat ik snap dat je baalt van de keren dat je problemen hebt gehad met internet in het buitenland en omdat je internet buiten je bundel hebt verbruikt, kom ik je graag een beetje tegemoet. Ik heb een gratis bundel van 1000 MB voor je klaargezet op je Overzicht van Mijn Simyo. Deze bundel kun je activeren op elk gewenst moment, hij is dan te gebruiken tot het einde van de maand. Je kunt de MB's dus ook activeren in maart of een andere maand waarin je ze wilt gebruiken.



Heb je hier nog vragen over?



@Groentjuh, bedankt voor je uitgebreide uitleg!



Groetjes,

Els
1) De de opties "Bellen in en naar het buitenland" en "Internet op je mobiel in het buitenland" staan op "Aan"



2) Reactie op: Indien u problemen heeft in het buitenland, kunt u het beste contact opnemen met Simyo vanuit het buitenland

Ik zit in mijn auto en kan niet bellen en internetten. Ik kan dus ook geen contact opnemen met Symyo.



3) Ik heb een Nexus 5. De instellingen heb ik overgenomen van de SYMYO-instellingenm die gegeven zijn bij dit apparaat. Het staat niet in het overzicht met toestellen. Maar via de zoekfunctie heb ik de Nexus 5 gevonden en de daarbij vermelde instellingen overgenomen.



4) Ik heb geen mogelijkheid de simkaart te testen bij een ander toestel



5) Reactie op: Waarom uw internetverbruik omhoog is gegaan kunnen Simyo's medewerkers u niet verklaren

In de blog lees ik onderstaande reacties:





Martijn Tijssen ·

Technisch Specialist bij Autobedrijf Van Tilborg

Ik heb nu exact hetzelfde! Hoe is dit opgelost?

Vind ik leuk · Beantwoorden · 42 w





Erwin Krabbenborg

En ik heb nu ook hetzelfde. Ook een verbruik van ongeveer hetzelfde aantal MB en ook ongeveer zo vaak in een maand. Hoe is het bij jullie afgelopen?

Vind ik leuk · Beantwoorden · 35 w





Vanessa Koster ·

Freelancer bij Hart Haarlem

Ik had dit ook. Net met Simyo gesproken: Het heeft met Iphone te maken. Zorg dat je Wifi-Assistentie uit staat ( (instellingen, mobiel netwerk, en dan helemaal naar beneden scrollen). Bij de laatste update hebben ze deze functie gevoeliger gemaakt zodat het toestel, bij verslechterde netwerk ontvangst, een netwerk ergens anders oppikt om beter te kunnen te ontvangen, waardoor MBs gebruik omhoog gaat. Ik had er nog nooirt van gehoord, maar heb nu wel deze functie uitgezet...

Vind ik leuk · Beantwoorden · 28 w

Nog 4 antwoorden in deze thread weergeven





Tanja de Jong ·

Appelscha

Ik heb nu het zelfde probleem...

In 4 dg €53 over mijn bundel...oplichting.

Zeker na de uitleg van Simyo





6) Reactie op: Als uw bundel opraakt, zou u een SMS moeten ontvangen als uw bundel 80% en 100% verbruikt is.

Ik heb nog nooit een sms ontvangen!
Hoi GeraldHaanrade,



Goed dat alle instellingen aanstaan! Els heeft gister contact opgenomen met de netwerkspecialisten van KPN. Zij hebben de instellingen gereset op het netwerk. Nu staan deze goed en moet het bellen en internetten lukken. Heb je je telefoon opnieuw opgestart en geprobeerd te bellen/internetten?



Als je niet kan bellen en internetten in het buitenland, is het inderdaad lastig om contact op te nemen met ons. Gelukkig heb je tegenwoordig overal Wifi.



Het klopt dat je telefoon niet bij Overzicht staat. Op het Overzicht staan de populaire toestellen. De Nexus 5 kan je vinden bij Merken > LG of inderdaad via de zoekfunctie. Top dat je alle instellingen van je telefoon hebt doorlopen.



In september 2017 hebben wij je ge-sms't toen 80% en 100% van de internetbundel verbruikt was. De sms'jes zijn verstuurd vanuit het netwerk. Vreemd dat je deze niet hebt ontvangen. Ben je in de tussentijd van telefoon veranderd? Of heb je je inbox geleegd?



Wij kunnen niet inzien waaraan de MB's verbruikt zijn. Wij registreren het internetverbruik op het netwerk en op Mijn Simyo. Als je wilt inzien waaraan je MB's worden verbruikt, kan je dit in je telefoon doen. Via Instellingen > Gegevensgebruik kan je naar het internetverbruik kijken. Daar kan je zien hoeveel MB elke app heeft verbruikt.



Ik hoor het graag van je of het bellen en internetten lukt in het buitenland!



Groetjes,

Ashweeta

Reageer