.

Beantwoord

Ik kon niet internetten in het buitenland. Had ik de juiste APN ingevuld?


edit door @Thomas  17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje.

Vandaag in Belgie geprobeerd een internetverbinding te krijgen op mijn mobiele telefoon.
Instellingen in Mijn Simyo had ik hiervoor al aangepast en ik heb roaming aangevinkt.
Kreeg echter geen verbinding.

Bij toegangspunt heb ik twee namen staan:
KPN4g.nl
portalmmm.nl

Ik lees op internet dat de onderste aangevinkt moet staan, ik heb de eerste aangevinkt staan, zou dit het probleem kunnen zijn?
icon

Beste antwoord door Samantha 27 June 2017, 14:58

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Zou zomaar kunnendan!
Badge +7
Hoi Wil75,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat jammer dat het nog niet gelukt is om een internetverbinding in België te krijgen! De simkaart-instellingen op Mijn Simyo heb je allemaal juist staan.

Ik verwacht wel dat het probleem in die instelling van je APN ligt. Als je wilt internetten in het buitenland, is het beter om de APN op 'portalmmm.nl' te zetten. Ook raad ik je aan om bij Gebruikersnaam 'KPN' in te vullen en bij Wachtwoord 'GPRS'. Voor de overige APN-instellingen, kun je het beste onze toestelhulp raadplegen.

Ik hoop dat het de volgende keer dan wel lukt om te internetten in het buitenland. Lukt het niet? Probeer dan ook eens handmatig een ander netwerk te selecteren. Wie weet lukt het via een ander netwerk wel.

Laat je weten of het de volgende keer beter gaat?

Groetjes,
Samantha

@Ron H, Bedankt voor het meedenken 🙂
Hi, ik heb hetzelfde probleem maar dan (eerst) in Frankrijk en (nu) in Spanje. Bovenstaande allemaal uitgevoerd zonder succes. Het netwerk dat ik gebruik is het Spaanse Simyo netwerk dus dat kan het ook niet zijn. Nog tips? Bedankt alvast Elvira
Reputatie 7
Badge +6
Probeer het eens met andere netwerken.
Wat Ron schrijft inderdaad. De Spaanse Simyo staat los van de Nederlandse SImyo.
Staat roaming ook aan?
Ik heb hetzelfde problem. Ik wil internetten met mijn mobiele telefoon (NEXUS 5) in het buitenland (Duitsland en België). Maar dit lukt niet. Ik kan alleen internetten in Nederland. Wat moet ik doen om internetten in het buitenland mogelijk te maken?
Ligt het soms aan mijn telefoon. Hij staat niet in het lijstje van ONZE TOESTELHULP.
Dank voor de tips maar helaas. Als ik een ander netwerk selecteer dan krijg ik de melding dat mijn sim kaart dat niet accepteert. Ik heb een Samsung Galaxy S6, kan me niet voorstellen dat die te oud is hiervoor. Dus... Simyo (of anderen): help?
Reputatie 1
Badge +2
Heb je de telefoon opnieuw opgestart nadat je de instellingen hebt veranderd?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi GeraldHaanrade & ElviraHautvast,

@GeraldHaanrade, goed dat je dit komt vragen! In jouw geval is het niet mogelijk om gebruik te maken van internet in het buitenland. Dat komt omdat jij gebruik maakt van Simyo Prepaid. Hiermee kun je alleen bellen en gebeld worden in het buitenland. Hiervoor kun je de optie 'bellen en gebeld worden in het buitenland' aanzetten via 'Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen'. Sorry dat ik je verder niet kan helpen aan internet! Je kunt natuurlijk wel gebruik maken van wifi :)

@ElviraHautvast, wat vervelend dat de tips nog niet hebben geholpen. Ik zie dat je contact hebt gehad met onze klantenservice. Mijn collega heeft samen met jou het probleem gevonden. Jouw simkaart is de boosdoener. Er is een nieuwe simkaart onderweg naar jou! Laat je ons weten of dit het probleem gaat oplossen?

@Alexnero, Ron H & Ray, bedankt voor jullie hulp! Dit waarderen we enorm.

Groetjes,
Angela
Op mijn vraag waarom ik in het buitenland niet kan internetten, kreeg ik het volgende antwoord.
@GeraldHaanrade, goed dat je dit komt vragen! In jouw geval is het niet mogelijk om gebruik te maken van internet in het buitenland. Dat komt omdat jij gebruik maakt van Simyo Prepaid. Hiermee kun je alleen bellen en gebeld worden in het buitenland. Hiervoor kun je de optie 'bellen en gebeld worden in het buitenland' aanzetten via 'Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen'. Sorry dat ik je verder niet kan helpen aan internet! Je kunt natuurlijk wel gebruik maken van wifi
Welk abonnement i.p.v. pre-paid moet ik dan hebben om wel in het buitenland te kunnen internetten. Wat moet ik doen om mijn huidige abonnement om te zetten naar dat andere?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi GeraldHaanrade,

Leuk dat je geïnteresseerd bent in het omzetten van je Prepaid in een Sim Only. Je kan met elke Sim Only internetten in het buitenland. Om dit op de voordeligste manier te doen raad ik je wel aan om sowieso een internetbundel te nemen.

Je kan via de overstaplink in het overzicht op Mijn Simyo overstappen. De overstap zal binnen 48 uur voltooid zijn. Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Ik had problemen met internetten in het buitenland. Naar aanleiding van jullie advies ben ik overgestapt van prepaid naar Sim Only met een internetbundel. Mijn telefooninstellingen (NEXUS 5) heb in ingesteld n.a.v. de gegevens in Toestelhulp. Jullie kunnen vast nagaan hoe mijn abonnement er uitziet en hoe mijn telefooninstellingen eruit zien. Na al deze acties kan ik nog steeds niet internetten in het buitenland. Als ik in Duitsland of Belgie mobiele providers kies, krijg ik een lijstje met providers. Als ik me bij elk van deze providers aanmeldt, krijg ik steevast de mededeling: Het aanmelden bij deze provider is mislukt. probeer het later nog eens. Kortom: geen mogelijkheid tot internet. H E L P ! ! !
Reputatie 7
Badge +10
Hoi GeraldHaanrade,

Wat ontzettend vervelend dat je nog steeds geen connectie kunt maken! Geen zorgen, we gaan je helpen.

Allereerst heb ik een reset uitgevoerd op de internetoptie voor in het buitenland. Dat houdt in dat ik deze optie handmatig heb toegevoegd aan je simkaart. Wil je jouw telefoon eens uitzetten en na 10 minuten opnieuw opstarten?

Verder is het belangrijk dat de 'dataroaming' op jouw telefoon ingesteld staat. Je geeft aan dat je de Toestelhulp hebt doorlopen. Ik ga er dan vanuit dat je deze mogelijkheid hebt aangezet. Het kan nooit geen kwaad om dit nog eens te controleren 🙂 Helaas kan ik niet zien hoe jouw telefooninstellingen staan. Alleen de instellingen op het netwerk zijn voor mij in te zien.

Mocht dit nog geen oplossing geven, dan wil ik je vragen om jouw simkaart eens te testen in een andere telefoon, en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo komen we erachter of jouw simkaart wellicht de boosdoener is van dit alles.

Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Angela
In de voorgaande discussies over dit onderwerp in het forum (ook met andere gebruikers) lees ik dat jullie een nieuwe simkaart hebben opgestuurd aan een andere gebruiker.
Ik begin zo langzamerhand moedeloos te worden van het feit dat ik al maanden geen internet in België of Duitsland heb. Angela schrijft tenslotte: "Mocht dit nog geen oplossing geven, dan wil ik je vragen om jouw simkaart eens te testen in een andere telefoon, en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo komen we erachter of jouw simkaart wellicht de boosdoener is van dit alles.""Dit gaat niet lukken. Mijn verzoek is om een nieuwe simkaart te sturen. Die hebben jullie ook naar een andere klant gestuurd, die met dezelfde problemen kampte.
Ik ben nu al maanden aan het proberen internet in het buitenland te krijgen. Steeds loopt het mis. Ik ben het nu zat. Ik wens onmiddellijk een oplossing! Dit is te gek voor woorden!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Gerald,

Jeetje, ontzettend balen dat je nog steeds niet kunt internetten in het buitenland! :(

Maak je geen zorgen, ik zal je gelijk gratis een nieuwe simkaart toesturen. Je ontvangt 'm binnen drie werkdagen, waarna je de simkaart kunt activeren via Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Simkaart.

Kun je ons laten weten of het probleem hiermee is verholpen?

Groetjes,
Asma

Reageer