.

Beantwoord

Waarom kan ik niet op 4G in Duitsland?


Badge
Ik ben in Bamberg, Duitsland. Heb via Internet (vaste Duitse PC) ingelogd op mijnsimyo en alles ingesteld zoals het moet.
Roaming en Data op mijn telefoon staan aan.
Maar helaas, geen verbinding te maken. Netwerk zoeken levert na een hele tijd de volgende netwerken op:
E-Plus; RAT: LTE
E-Plus; RAT: WCDMA
E-Plus; RAT: GSM
Vodafone.de; RAT: GSM
Vodafone.de; RAT: WCDMA
Telekom.de; RAT: LTE
Telekom.de; RAT: WCDMA
Vodafone.de; RAT: LTE
Geen idee welke ik zou moeten kiezen.
Heb dus voor automatische registratie gekozen. Krijg dan een melding "automatisch geregistreerd", maar internet verbinding ho maar.
Doe ik iets fout?
Er is hier mobiel internet. Alle duitsers zitten met hun smartphone op internet. Dus waarom lukt het mij niet?
Iemand een idee of tip?
icon

Beste antwoord door Jihane 2 June 2017, 17:24

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Je zegt dat je via mijn simyo zaken hebt ingesteld. Heb je dat net gedaan? Het zou zomaar kunnen dat het even duurt voordat die informatie de wereld rond is gestuurd. Iemand met meer verstand van zaken zal wel zeggen of ik onzin klets of gelijk heb.
Zet je telefoon 10 minuten uit. Daarna herstart. Telekom is trouwens ok, zat ik ook op in Duitsland.
Badge
Telefoon had ik uitgezet en na 1 uur weer aan. Echter: ik had de APN op 4g LTE staan. Daarmee lukte het dus niet. Ook niet als ik probeerde verbinding te maken met een van de LTE netwerken. Daarna heb ik bij APN Toegangspunten via opties de standaardinstellingen hersteld en nu lukt het wel.
Flink traag, maar goed, beter dan niets. Snelheidsaanduiding zit meestal op "E", soms op "H".
Zou het mooi vinden als 4g wel zou lukken, heeft iemand daar nog een idee over?
Nee is niet gegarandeerd, je bent in het buitenland aangewezen op het netwerk aldaar.
Badge
Hallo Ray, gewoon even een bedankje dat je reageert!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jopske,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat het niet meteen lukte om te internetten in het buitenland. Ik zie intussen dat het is gelukt om te internetten in Duitsland, dus dat is mooi. Vaak helpt het trouwens ook om handmatig een netwerk te selecteren of om je APN instellingen te veranderen in: 'KPN' als username en 'gprs' als wachtwoord.

Wat 4G betreft in het buitenland: over het algemeen ben je inderdaad overgelaten aan hoe het netwerk in het buitenland is. Soms is er geen 4G. Wist je trouwens dat H(+) hetzelfde is als 3G? Toch wil ik het even adresseren omdat ik zie dat je 4G-optie uitstaat op Mijn Simyo. Je kunt dit activeren door in te loggen op Mijn Simyo en daarna te surfen naar Instellingen > Abonnement > Bundels aanpassen. Je hoeft verder niks te wijzigen in je bundels, maar alleen de 4G-optie aan te klikken. Dan gaat 'ie meteen actief.

Probeer je dan nogmaals verbinding te maken in Duitsland? Misschien kun je inderdaad dan 4G gebruiken waar jij bent, hoewel dat geen garantie is.

Laat je 't weten?

@ Wimj12 en Ray, dank voor de reacties!

Groetjes,
Jihane
Badge
Hoi Jihane, Hartstikke goed: 4g gaat nu ook. Super verbinding.
Ben er helemaal tevreden over.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Jopse,

Wauw, super! Dat is mooi om te horen.

Ik wens je alvast veel internetplezier toe! :D

Als je andere vragen hebt, kun je ons dit gerust laten weten.

Groetjes,
Asma

Late reactie, maar voor mensen met hetzelfde probleem: bel even naar de klantenservice. In mijn geval had ik een oude simkaart en was een reset van de simkaart nodig om 4G te krijgen. Daarvoor had ik het super trage edge netwerk.

Deze dingen werkten allemaal niet (maar zijn alsnog nuttig om te proberen): telefoon opnieuw opstarten, APN resetten, ander access point kiezen. Enige dat hielp was een reset van de SIM kaart (dit kan op afstand en kost een kwartiertje).

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ayke,

Bedankt voor het delen van deze tip! Dat waarderen we 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer