.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten via mobiele data in Frankrijk?

  • 6 September 2017
  • 9 reacties
  • 379 Bekeken

In Frankrijk alleen via wifi internet en appen mogelijk. Speciaal bunfel opgehoogd!
Roaming staat aan.
Wat gaat ef fout ?
icon

Beste antwoord door franswon 6 September 2017, 14:14

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Bakmar,

Heb je prepaid? Dan is internet in het buitenland niet mogelijk.
Bij Sim Only moet naast roaming op je telefoon ook op Mijn Simyo internet in het buitenland aanstaan.
Je toegangspunt (APN) moet portalmmm.nl zijn met gebruikersnaam KPN en wachtwoord gprs
Daarna je toestel naar netwerken moeten zoeken.
In Frankrijk heeft KPN/Simyo een overeenkomst met SFR, Orange France/France Telecom Mobiles, Bouygues en Free Mobile, met één van deze netwerken zou het moeten lukken.

Als je toch geen verbinding met het internet kunt maken zal een moderator je simkaart resetten, je leest hier dan verder wat te doen.

Hou je ons op de hoogte?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Bakmar,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je niet kunt internetten in 't buitenland! Geen zorgen, dit gaan we samen oplossen. Ik heb je aansluiting geopend en ik zie dat je je buitenlandse internetoptie netjes aan hebt staan. Deze optie heb ik een reset gegeven, wat inhoudt dat ik de instellingen op 't netwerk opnieuw heb aangemeld. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, gaan we je telefooninstellingen even nakijken. Heb je 'dataroaming' aanstaan op je mobiel? En heb je je APN instellingen nagekeken? Je vindt je APN instellingen op je mobiel onder Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar vul je de volgende gegevens in:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Als dit niet werkt, wil je dan handmatig een netwerk zoeken? Je doet dat door op je toestel te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Je mag alle beschikbare netwerken uitproberen.

Laat je me weten of het zo lukt?

@ Franswon, dankjewel voor je complete antwoord!

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,

Alle mogelijkheden die je gaf toegepast, helaas, geen resultaat !!
Bij handmatig en automatisch zoeken naar een netwerk krijg ik de tekst " geselecteerd netwerk niet beschikbaar" en " uw simkaart heeft geen toegang tot deze netwerken" .

Met elkaar goed waardeloos, want een simpel iets , de weg zoeken
op internet buiten de camping is onmogelijk !!

Hoe verder ??
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Bakmar,

Oh, jee! Wat jammer dat het nog niet werkt. Wil je uittesten wat er gebeurt als je je simkaart in een ander toestel stopt en andersom? Op die manier kunnen we achterhalen waar de kern van het probleem zich bevindt.

Laat je 't me weten?

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,

Ik heb hier niet de mogelijkheid om de simkaart in een ander toestel te testen.
Wat ik wel ontdekekte dat de gegevens die ik moest invoeren bij APN onder toepassingen niet opgeslagen worden c.q. blijven.
Netwerken zijn zo niet te bereiken??

Nog steeds in afwachting van een oplossing,

Groet, Bakmar
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Bakmar,

Als de instellingen niet worden opgeslagen dan zal de APN ook niet werken. Ik kan ook niets opzoeken om het probleem te verhelpen.
Een terug naar fabrieksinstellingen is meestal een oplossing maar dat betekent wel dat alles uit je interne geheugen gewist wordt en alles opnieuw geïnstalleerd moet worden.
Als je een goede back-up hebt is dit te overwegen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Bakmar,

Ah, wat jammer dat het nog steeds niet lukt! Ik zie dat mijn collega, Micha, een blokkade heeft ontdekt op het netwerk. Hij heeft dit doorgezet naar de technische afdeling, en zij zullen dit zo gauw mogelijk voor je verwijderen. Daarna zul je wel weer kunnen internetten.

Nog eventjes geduld, goed? 🙂 We wachten het samen af!

@ Frans, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,
Het internet werkt weer !!
Super om op afstand dit probleem op te kunnen lossen.
Bedankt voor de inzet !
Mvg. André 😁
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Bakmar,

Yay wat super fijn dat het zo is opgelost! Mocht je nog ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden! :D

Groetjes,
Els

Reageer