.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten op Corfu?

  • 4 June 2017
  • 2 reacties
  • 505 Bekeken

Wij hebben buitenland bundel aangezet alleen kan ik alsnog niet internetten vanaf mijn bundel. Alleen via WiFi krijg ik berichtjes en kan ik berichten verzenden. Via internet krijg ik bij WiFi uit offline. Roaming en mobiele netwerken staat aan. Wat moet ik doen?
icon

Beste antwoord door franswon 5 June 2017, 17:27

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Gibno,

Heb je al geprobeerd jouw toestel naar een netwerk te zoeken? Daarna toestel even uit en weer aan.

Een reset van je toestel kan ook helpen, eventuele oplader verwijderen, toestel uitschakelen, simkaart en (indien mogelijk) accu verwijderen, kwartier wachten, simkaart en eventueel accu terugplaatsen en toestel weer starten.

Voor iPhone 6 met iOS8:

Let op: Als je in het buitenland bent en je wilt Mobiel Internet gebruiken, zet dan de schakelaar Dataroaming AAN, maar laat de schakelaar EU-internet UIT staan. (Uitleg: De schakelaar EU-internet mag alleen aan worden gezet als je een (tijdelijk) lokaal contract bij een lokale operator in het buitenland afsluit.)
Reputatie 7
Badge +10
Hi Gibno,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je geen internetverbinding kon maken op Corfu! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je een Sim Only abonnement hebt. Je zou dus prima moeten kunnen internetten in 't buitenland. Sterker nog, binnen zone 1 kun je je bundels gewoon gebruiken zoals in Nederland. Griekenland valt daar ook gewoon onder.

Ik zie dat je de optie 'Internet op je mobiel in het buitenland' netjes aan hebt gezet via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen. Verstandig! Dat betekent dat je de poorten hebt geopend om succesvol te kunnen internetten in het buitenland.

Maar dat weet jij natuurlijk al, want ik zie dat je lekker kunt internetten nu 😃 Er is verbruik geregistreerd vanuit Griekenland. Fantastisch! Ik ben blij dat het werkt. Wat bleek voor jou de oplossing te zijn?

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

@ Franswon, dankjewel voor je tips 😃

Groetjes,
Jihane

Reageer