.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in Slovenië?

  • 25 August 2017
  • 9 reacties
  • 139 Bekeken

Je wordt gewoon in de zeik genomen door Simyo.

eerste vakantie geen internet. Bel je Simyo met de kosten van dien. Allerlei ingewikkelde instellingen wijzigen, doet ie het weer.

tweede vakantie. Duitsland geen internet, oostenrijk yes we kunnen weer appen. Slovenie eerste dag gewoon internet.. nu helemaal niks meer... 26 keer opnieuw opgeatart, simkaart in ander toestel.. niks... nog steeds geen internet.. Simyo vind het gewoon te duur.. en haalt zosra ze zien dat je in het buitenland zit gewoon de knop om als het ze te duur wordt.. in nederland met 2 privenummers en alle zakelijke nummer meteen overstappen!
icon

Beste antwoord door Jihane 29 August 2017, 10:37

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Eva,

Welkom op 't Simyo Forum!

Oei, wat jammer dat je geen internetverbinding had op vakantie! Ik kan me goed voorstellen dat je dat frustrerend vindt. Ik kan je garanderen dat er geen 'knop' wordt omgedraaid, Eva 😉 Dat is niet hoe het werkt (of zelfs kán werken). Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat de optie 'Internet op je mobiel - buitenland' uitstond. Ik vermoed dat dat komt door meerdere resets die zijn uitgevoerd op je internetoptie. Ik heb 'm weer voor je aangezet - wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, wil ik je vragen om handmatig naar buitenlandse netwerken te zoeken. Je doet dit door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Daar vink je dan uit dat je mobiel automatisch naar netwerken zoekt, zodat je zelf uit de lijst kunt kiezen. Je mag alle netwerken uitproberen!

Werkt het dan nog niet? Wil je dan je simkaart in een ander toestel stoppen en andersom? Zo komen we erachter waar de kern van het probleem zich bevindt.

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Wat grappig... ik reed met werkend internet het buitenland in wat het in oostenrijke gewoon 2 dagen heegt gedaan wat hierboven door simyo is geschreven wordt is je reinste gelul.Bovendien heeft de medewerker mijn verhaal niet goed gelezen. ik gad de simkaart al in een ander toestel gedaan. . mijn man zit op hetzelfde netwerk, met dezelfde instellingen en daar staat buitenland gewoon aan. net gecheckt op mijn simyo 06xxxxxxxx...

Wees s eerlijk simyo... het klopt gewoon niet!
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Eva,

Wat een harde taal. Ik snap natuurlijk dat je gefrustreerd bent over deze situatie, we doen ons best om je hiermee te helpen. Uiteraard zijn we niet bezig om onze klanten te pesten, ook wij vinden het veel fijner als iedereen gewoon zijn bundels ook in het buitenland kan gebruiken.

Houd er rekening mee dat je niet overal in Europa zo'n stabiele internetverbinding kunt hebben zoals je wellicht in Nederland gewend bent. Het kan zijn dat je hiervoor handmatig een andere provider dient te selecteren en dat dit een aantal keer per reis voor komt. Inmiddels zie ik dat je vandaag en gisteren internet hebt kunnen gebruiken in Duitsland. Werkt alles weer naar behoren? Laat ons vooral ook even weten hoe dit uiteindelijk is opgelost.

Mocht je nog aanvullende vragen hebben, dan weet je ons te vinden! ;)

Groetjes,
Els
Wat grappig... ik reed met werkend internet het buitenland in wat het in oostenrijk gewoon 2 dagen heeft gedaan. wat hierboven door simyo is geschreven wordt is je reinste gelul. Bovendien heeft de medewerker mijn verhaal niet goed gelezen. ik had de simkaart al in een ander toestel gedaan. mijn man zit op hetzelfde netwerk, met dezelfde instellingen en daar staat buitenland gewoon aan net gecheckt op mijn simyo.

Wees s eerlijk simyo... het klopt gewoon niet!
leg me dan eens uit waarom mijn man nog steeds geen internet heeft? zelfde instellingen en alle handelingen hetzelfde verricht met dezelfde provider.

Dat is op zn minst vreemd te benoemen.

Ik heb speciaal voor de vakantie 1000 mb bijgekocht.. die maak ik in een paar dagen niet meer op. over 2 dagen gaat mn nieuwe bundel alweer in.. weggegooid geld dus.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Eva,

Oh, jee! Als eerste wil ik even adresseren dat ik niet goed gelezen zou hebben. Dat is niet waar 🙂 Ik heb gelezen dat jij je simkaart in een ander toestel hebt gestopt, maar ik wilde juist weten wat er zou gebeuren als je dat óók andersom zou doen. Dus ook een andere simkaart in jouw toestel. Dit heet een kruistest. Op die manier kunnen we het makkelijkst achterhalen wat er precies aan de hand is.

Ik kan me goed voorstellen dat je het niet prettig vindt dat je niet altijd kon internetten in het buitenland. Toch wil ik je vragen om je taalgebruik netjes te houden. Op dit Forum gaan we vriendelijk met elkaar om. Iedereen probeert elkaar immers te helpen! :D

Ik kan niet voor je inzien wat er aan de hand is met de aansluiting van je man. Wil je dat ik hier nog naar kijk? Dan mag je mij zijn 06-nummer toesturen via een privébericht. Het feit dat jij op sommige plekken wél kon internetten suggereert dat het vooral lag aan de netwerken waarmee je verbonden was. Heb je verschillende netwerken uitgeprobeerd?

Groetjes,
Jihane
Goed wat minder harde taal, het is frustrerend en kostbaar als ondernemer om je zaken in het buitenlans niet te kunnen voortzetten.

Nu even over dat goed lezen gesproken: Als je de berichten goed gelezen had geef ik het nummer van mijn man al in een eerder bericht gegeven. Aldus toch niet zo best gelezen

De simkaarten had ik al gewisseld en ook een andere simkaart in mijn eigen toestel gedaan..

Ik heb nog steeds geen uitleg waarom mijn man geen internet heeft in het buitenland. Ik heb al via mijnsimyo de instellingen nagekeken en dat staat allemaal goed.
Voor de zekerheid stel ik even u deze vraag.
APN is.... Goed ingesteld bij zijn telefoon... Toestelhulp.

APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Eva,

Ik zie dat je het nummer inderdaad al in een eerder bericht hebt gedeeld, mijn collega heeft daar overheen gelezen. Kan gebeuren! Het is ook eigenlijk niet de bedoeling dat je deze gegevens openbaar op het forum deelt, zeker als het niet je eigen nummer is. Ik heb het daarom voor je aangepast.

Omdat we naast het mobiele nummer nog wat gegevens nodig hebben ter controle, wil ik je vragen om mij of mijn collega Jihane een privébericht te sturen. Vermeld hierin het 06-nummer de postcode en huisnummer waarop de aansluiting van je man staat geregistreerd. Deze gegevens heb ik nodig omdat je niet bent ingelogd via dit account. Snap je? Zodra ik je bericht heb ontvangen help ik je zo snel mogelijk verder.

Je geeft aan ook een andere simkaart in jouw toestel hebt geplaatst, wat was hier de uitkomst van? Uiteraard snap ik dat je het liefst op dit moment wilt weten waarom je man geen internet heeft, dat gaan we uitzoeken zodra we zijn gegevens hebben ontvangen, goed?

Groetjes,
Els

Reageer