.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in Italië?

  • 30 June 2017
  • 1 reactie
  • 208 Bekeken

Badge
Op het moment ben ik op vakantie in Italië. Ik krijg internet niet aan de praat. Voor zover ik kan zien heb ik alles geprobeerd: roaming aangezet, instellingen buitenland op Mijn Simyo aangepast, instellingen acces point gebruikers aan de hand van jullie website, telefoon meermalen herstart en alle beschikbare netwerken geprobeerd.

Dit lijkt wel een specifiek probleem met Simyo te zijn. Met een simkaart van een andere provider krijg ik namelijk zonder problemen internet, terwijl mijn vrouw (ook bij Simyo) ook geen internet kan krijgen.

Kunnen jullie van jullie kant iets doen om het probleem op te lossen?
icon

Beste antwoord door Jihane 3 July 2017, 11:54

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Cnouland,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je internet niet werkt in Italië. Ik kan me goed voorstellen dat je gewoon verbinding wilt hebben met het web. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat jouw internetoptie in het buitenland netjes aanstaat. Ik zie ook dat je op 27 juni wat internetverbruik hebt gehad in Italië. Kun je dat plaatsen? Heb je dus toch even kunnen internetten? Voor de zekerheid heb ik je internetoptie een reset gegeven, wat inhoudt dat ik de instellingen op netwerkniveau vernieuwd heb. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Je geeft aan dat je alles al geprobeerd hebt. Ik ga de dingen die je kunt doen toch nog even benoemen zodat je ze één voor één langs kunt gaan. Heb je bijvoorbeeld 'dataroaming' al aangezet op je mobiel?

Hoe zit het met de geavanceerde internetinstellingen (APN instellingen)? Je kunt deze instellingen controleren door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Je kunt daar een nieuwe APN toevoegen. De instellingen zouden er zo uit moeten zien:
APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Als je dat hebt gedaan, raad ik je ook aan om handmatig een netwerk te selecteren. Je doet dit door op je telefoon te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Je vinkt dan uit dat je toestel automatisch naar een netwerk zoekt, zodat je zelf uit de lijst kunt kiezen. Je mag dan alle netwerken uitproberen, totdat je op een netwerk stuit met voldoende dekking.

Ik kan me voorstellen dat je het verwarrend vindt als een andere simkaart wél internetverbinding kan verkrijgen. Dit kan aan een heleboel factoren liggen. Als je alle stappen volgt, moet het lukken. Wil je me via een privébericht de gegevens van je vrouw opsturen? Dan doe ik ook bij haar een reset op haar internetinstellingen.

Laat je me weten of je er zo uitkomt?

Groetjes,
Jihane

Reageer