.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in het buitenland?

  • 14 November 2017
  • 3 reacties
  • 280 Bekeken

Badge
Ik heb mijn prepaid 12 dagen geleden omgezet naar sim only zodat ik kan internetten in het buitenland.
Hij heeft het ook even gedaan ( ik zie ook dat ik 30mb heb verbruikt) maar nu werkt internet al dagen niet meer.
In mijn Android scherm staat bij het internet icoon 'opgeschort'. Ik zie wel 4G boven in beeld naast 't netwerk icoontje.
Ik heb in de Mijn Simyo app internet en bellen in het buitenland aan staan, roaming staat aan op mijn telefoon.

Waar gaat het fout?
icon

Beste antwoord door Els 15 November 2017, 12:27

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Hoi MiguelJorge,

Welkom op het Simyo Forum! Leuk dat je bent overgestapt naar Sim Only, nu kun je ook buiten Nederland gewoon online blijven. :)

Uiteraard is het dan wel handig als het werkt. Ik heb even meegekeken naar je aansluiting en zie dat je netwerkinstellingen goed staan op Mijn Simyo. Ook lijkt het er op dat je vanaf 11 oktober iedere dag internet hebt verbruikt in het buitenland via je simkaart. Er is zelfs nog een verbinding geregistreerd nadat je dit bericht hebt geplaatst, het is echter niet heel veel. Het kan zijn dat dit te maken heeft met je locatie en de dekking van het lokale netwerk. Voor de zekerheid heb ik je netwerkinstellingen gereset, zou je je telefoon voor vijf minuten willen uitzetten? Loop vervolgens ook nog even je APN-instellingen na via onze Toestelhulp. Kies hierbij jouw telefoon en ga bij 'internet' naar 'handmatig instellen'.

Mocht je hierna nog steeds problemen hebben met je verbinding, laat je telefoon dan handmatig naar alle beschikbare netwerken zoeken. Selecteer een ander netwerk dan waar je automatisch mee bent verbonden.

Houd je ons op de hoogte van de situatie?

Groetjes,
Els
Badge
Dankjewel! Ik stuur dit nu via 4G dus het lijkt allemaal goed te werken nu!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi MiguelJorge,

Wauw, dat is super goed nieuws!

Fijn om te horen dat je internet nu werkt. 😄

Ik wens je alvast een fijn verblijf toe.

Groetjes,
Asma

Reageer