.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in het buitenland?

  • 23 July 2017
  • 3 reacties
  • 139 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Hé hallo,

Mijn internet in het buitenland doet het niet en ben al wat aan het rondkijken geweest op het forum, maar helaas...

Ik heb een samsung galaxy S7 en:
-Internet in het buitenland staat aan
-Roaming op mijn mobiel staat aan
-Toegangspunt staat goed ingesteld
-Ik heb mijn mobiel uit en aan gezet
-Ik heb handmatig een ander netwerk gekozen

Het enige wat ik niet kon proberen maar wel tegen kwam op het forum was het instellen van de netwerkmodes van GSM/WCDMA/LTE op GSM/WCDMA

Ben inmiddels door Duitsland, Zwitserland en Frankrijk geweest maar kan geen verbinding krijgen.

Er was wel 1 ding dat mij opviel. Dit mobiel was een refurbished model origineel van Verizon toen ik hem kocht en het internet in Nederland stelde zich niet automatisch in. Ik heb toen handmatig mijn verbinding moeten instellen.

Hoop dat jullie kunnen helpen.

Mvg
icon

Beste antwoord door Jihane 25 July 2017, 09:58

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Svein,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat het niet lukt om in het buitenland te internetten! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en je instellingen staan daar goed. Dat is mooi! Dat betekent dat je de optie 'Internet op je mobiel - buitenland' netjes aan hebt gezet via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen. Deze optie heb ik toch een reset gegeven voor je, waarmee ik de instellingen opnieuw aangemeld heb op 't netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, wil ik toch even met je kijken naar je APN instellingen.Je kunt deze instellingen nakijken door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar voeg je een nieuwe APN toe met de volgende gegevens:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

In welk land bevind je je nu, trouwens? Dan kan ik je vertellen wie onze roamingpartners zijn daar, zodat je kunt verbinden met die netwerken. Je verbindt met een ander netwerk door op je toestel te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Heb je alle mogelijke netwerken al uitgeprobeerd?

Mocht dit allemaal niet werken, wil je dan je simkaart in een ander toestel plaatsen en andersom? Zo kom je erachter waar het probleem nou precies ligt. Dan weet je ook meteen of het iets uitmaakt dat je toestel een refurbished Verizon toestel is.

Laat je 't me weten?

Groetjes,
Jihane
Badge
He Jihane,

Bedankt voor je antwoord, momenteel ben ik in Frankrijk. Ik heb mijn simkaart nog niet in een ander mobiel kunnen stoppen.
APN instellingen heb ik wederom gecontroleerd.
Maar na het opnieuw opstarten kan ik nu helemaal niet meer verbinden met een netwerk! Dus kan ook niet bellen en smsen!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Svein,

O jee, dat is niet de bedoeling!

Ik zou je graag willen vragen om je telefoon uit en aan te zetten, waarna je handmatig naar een netwerk kunt zoeken via je telefoon. Op deze manier kun je verbinding maken met een lokaal netwerk.

Laat je ons weten of het lukt op deze manier?

Groetjes,
Asma

Reageer