.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in het buitenland?

  • 13 July 2016
  • 4 reacties
  • 121 Bekeken

hi,
het is mij eerder in Budapest overkomen en nu weer in Spanje dat ik geen data verbinding heb. Alles staat aan. Overigens in Zwitserland werkt de buitenland verbinding wel. Wat moet ik extra doen? hangt het af van de provider?
groet,
icon

Beste antwoord door Jihane 14 July 2016, 13:24

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Zet de telefoon eens uit en weer aan. Ofwel, laat de simkaart zich weer aanmelden op het netwerk.

Indien dit niet helpt, zou je eens handmatig een provider kunnen zoeken.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Vakantieman,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen internetverbinding kunt maken in het buitenland! Ik zie dat jouw functie Internetten in het buitenland wel gewoon aan staat. Je zou dus moeten kunnen internetten! Ik heb die optie voor je ge-reset. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk lost dit 't probleem op!

Ook kun je handmatig een buitenlands netwerk selecteren. Dit hoort een telefoon automatisch goed te doen, maar soms gaat daarin even iets mis. Handmatig kan dit soms nog een oplossing bieden.

Het is verder nog raadzaam om je simkaart in een andere telefoon te proberen en andersom. Dan kun je het beste peilen waar dit probleem zich precies bevindt. Welk toestel heb je? En heb je beschikking over een andere telefoon?

Hou je me even op de hoogte?

@ RicoK: Dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
Hallo, dank voor de assistentie en het resetten. Door ook een ander oud bericht op dit forum waarin geopperd werd om EU-internet uit te zetten blijkt idd de oplossing te zijn. En nu heb ik weer data.

bijgaand het 'oude' bericht:

Hoi extreme, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat goed om te zien dat je al behoorlijk wat dingen hebt geprobeerd. Uiteraard wel jammer dat het nodig is, want je zit nog steeds zonder internet.

Om te beginnen met het oplossen, heb ik zojuist je simkaart een reset gegeven. Om dit door te voeren op je telefoon, dien je de telefoon uit te zetten en je simkaart voor 15 minuten uit je telefoon te halen. Na 15 minuten zet je het geheel weer in elkaar en maakt je telefoon als het goed is meteen een internetverbinding.

Werkt dit niet, zorg er dan voor dat je bij je APN instellingen de onderstaande gegevens hebt staan:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs

En zorg dat "EU INTERNET" UIT staat, zoals Scotsman al aangeeft hierboven.

Wil je me laten weten of dit heeft geholpen?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor jullie hulp, Scotsman en Raytje!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi vakantieman,

Mooi dat het opgelost is. Grappig dat een oud bericht je geholpen heeft. Lange leve het forum!

Fijn weekend nog!

Groetjes,
Caspar

Reageer