.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen in het buitenland?

  • 18 August 2017
  • 8 reacties
  • 188 Bekeken

Hallo,

Ik kan niet bellen in het buitenland. Ik heb wel goede netwerkverbinding maar als ik wil bellen krijg ik de melding dat roaming niet gekoppeld is. Ik heb alleen het bellen in het buitenland aanstaan. Heb de telefoon ook al een keer lang uitgezet, maar helaas zonder resultaat. Kunnen jullie dit zsm voor mij oplossen, want dit is erg vervelend. Ik kan zelf wel gebeld worden
icon

Beste antwoord door Jihane 19 August 2017, 13:37

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi mirdui,

Je hebt waarschijnlijk verbinding met een provider die geen roaming-overeenkomst heeft met KPN/Simyo.

Door je toestel te laten zoeken naar een ander netwerk heb je goede kans dat het wel lukt!
Reputatie 7
Badge +7
Nee, als TS op het verkeerde netwerk zou zitten zou hij/zij niet gebeld kunnen worden.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi wimj12,

Dat zou je zo denken, dacht ik vroeger ook 🙂 Paar jaar geleden belde mijn vrouw me, ze wist niet dat ik in België was, ik nam uiteraard op, prima kwaliteit. Toen ik haar terug wilde bellen kreeg ik ook een roaming-boodschap, overgeschakeld naar Base België en ik kon haar wel bellen. Vandaar mijn antwoord.
Helaas is dit niet de oplossing, heb alle drie de beschikbare netwerken geprobeerd. Als ik naar bellen ga dan komt er direct een streep onder mijn bereik te staan. Het lijkt er op dat het bellen in het buitenland ondanks dat dit aanstaat bij mij toch niet werkt.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi mirdui,

Dan lijkt het een probleem met de simkaart te zijn.
Als je de mogelijkheid hebt om jouw simkaart in een ander simlockvrije telefoon te plaatsen en die simkaart in jouw telefoon dan kunnen we zien waar het probleem ligt.

Een moderator zal, zodra hij/zij dit leest jouw simkaart een reset geven. Ik hoop voor jou dat dit nog in dit weekend kan.

Succes.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Mirdui,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat een onhandige situatie! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je je buitenlandoptie netjes aan hebt staan. Ik heb deze optie een reset gegeven voor je, waarmee ik de instellingen opnieuw heb aangemeld op het netwerk. Wil je je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aanzetten?

Als dat niet werkt, wil je dan je simkaart in een ander toestel proberen en andersom? Zo kunnen we achterhalen waar dit probleem zich verstopt 🙂

Laat je 't me weten?

@ Franswon en Wimj12, dank voor het meedenken!

Groetjes,
Jihane
Ik kan nu gelukkig weer bellen. Ik krijg nog wel de roaming melding, maar als ik dan op doorgaan klik dan gaat het goed. Bedankt voor het oplossen van het probleem
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Mirdui,

Oh, dat is mooi om te horen! :D

Ik wens je alvast een hele fijne dag toe.

Groetjes,
Asma

Reageer