.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen in de VS?

  • 29 July 2016
  • 4 reacties
  • 377 Bekeken

Hallo, ik ben via Duitsland naar Amerika gevlogen. In Duitsland kon ik nog bellen met mijn oude Nokia (met een prepaid-kaartje van Simyo) maar nu in Amerika kan ik niet bellen of gebeld worden. Ik heb "in het buitenland bellen en gebeld worden" wel ingesteld op MijnSimyo. Als ik op het mobieltje handmatig een netwerk probeer te selecteren worden er geen netwerken gevonden terwijl hier wel bereik is (o.m. AT&T).
icon

Beste antwoord door Jihane 1 August 2016, 16:29

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
In Amerika heb je een tri- of quad band toestel nodig. Ik ben bang dat de oude Nokia dat niet is.
Hoi Scotsman, bedankt voor je reactie, ik ben bang dat dat dan de oorzaak is. Het is een echt oud beestje
Reputatie 7
Badge +9
Mocht je besluiten daar een nieuwe mobiel te kopen, let er op dat het een GSM apparaat is en geen CDMA. (GSM providers zijn AT&T en T-Mobile.) En unlocked natuurlijk. Anders werkt je Simyo sim niet.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pieter163,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je in de Verenigde Staten geen gebruik kunt maken van je aansluiting! Ik heb de simkaart toch even ge-reset voor de zekerheid. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk kun je dan toch wel weer bellen!

Mocht dat niet werken, dan raad ik je aan om je simkaart in een ander toestel te plaatsen (en andersom) om erachter te komen waar het probleem zich bevindt. Het kan inderdaad zo zijn dat je toestel net iets te oud is, maar dat weet je pas zeker na een testje, toch? 🙂

Ik ben benieuwd!

@ Scotsman: Dankjewel voor je uitstekende aanvulling!

Groetjes,
Jihane

Reageer