.

Beantwoord

Waarom is mijn wifi-verbinding slecht in Frankrijk?


Reputatie 6
Badge +4
WIFI in Frankrijk is niet altijd te begrijpen, althans voor mij niet.
Mag ik eens vragen hoe het kan dat mijn man (hij is ook Simyoklant) in ons hotel een prima verbinding had met zijn Ipad en Iphone.

Ikke dus niet 😠 0,0 met mijn Nokia 530 en ook op andere plaatsen lukte het mij meestal niet om verbinding te krijgen.
Alle instellingen stonden goed op mijn telefoon en op Mijn Simyo want:

We reden speciaal naar een klein plaatsje verderop genaamd Olonzac, Cafe de la Poste, naast het postkantoor, waar ik een super verbinding had met mijn telefoon en naar hartenlust kon internetten/whatsappen.

Wie weet hoe dat kan?)

PS: Leuke bijkomstigheid was, dat het een erg leuk dorpscafé was met een goed glas bier 🆒
icon

Beste antwoord door franswon 30 May 2017, 16:13

Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Frida,

Lekker genoten in Frankrijk?

Wat betreft de wifi, dit kan verschillende oorzaken hebben; de gevoeligheid van de antenne, het kanaal waar op uitgezonden wordt en de gebruikte band 2,4 of 5 GHz.
Zelfs de plaats in de kamer waar je was kan verschil uitmaken.

Een eenduidig antwoord is moeilijk te geven.
Frida, gaat het over WiFi of mobiel data? Mijn Simyo heeft niks te doen met WiFi wel met mobiel data. Dus graag een verduidelijking.
Reputatie 6
Badge +4
Dat is dan duidelijk Franswon, dankjewel voor je uitleg, voor mij als leek is het soms lastig te begrijpen
Dus het kan verschillende oorzaken hebben, dacht dat het aan mijn Nokia lag, wilde hem al uit het raam gooien maar ja dan tref je misschien net een Fransman met stokbrood die voorbij loopt 😳 Was heerlijke vakantie, echt getroffen met alles behalve verbinding dan ;)

Alle gekheid op een stokje, het was ook zo dat af en toe heel de verbinding er uit lag maar ja dat weet je in Frankrijk, daar kan dit gebeuren.

Thanks,
groetjes,
Frida.
Reputatie 6
Badge +4
Het had alleen maar te maken met Wifi verbinding Friesian en ik weet dat Simyo hier niets aan kan doen maar ik dacht, wie weet is er iemand die mij uit kan leggen waarom de een verbinding heeft en de ander niet in het zelfde hotel.:)
Dankjewel voor je meedenken,
Frida
Het werd verwarrend omdat je schrijft dat alle instellingen goed stonden op telefoon en je MijnSimyo 😉
Reputatie 6
Badge +4
Dan heb ik het misschien niet duidelijk genoeg uitgelegd, sorry Ray.
Mijn aanhef van het onderwerp is dan ook:
Vraag: WIFI verbinding in Frankrijk soms echt een raadsel!

Ik heb net als mijn man, alleen bellen in binnen en buitenland (geen MB) via abonnement Simyo..
Mijn man had altijd en overal Wifiverbinding en ikke niet, dat vind ik raar:(
Het ging mij echt om de Wifiverbindingen.
Of om het feit dat mijn Nokia niet meer voldoet!

Groetjes
Frida
Reputatie 6
Badge +4
BEDANKT iedereen die reageerde, erg aardig en ik kan uit de voeten met het antwoord van Franswon.
Jullie tijd is kostbaar en ik weet nu wel genoeg.
Fijne dag verder,
groetjes,
Frida
Reputatie 7
Badge +10
Hi Frida,

Wat onhandig dat je wifi-verbinding het niet optimaal deed. Ik zie inderdaad dat jouw buitenlandse internetoptie altijd uit staat - het gaat je dus niet om mobiele data, maar om wifi (zoals je zelf ook meerdere malen aangeeft). Het is logisch dat je je eraan stoort als een ander apparaat wel wifi-verbinding maakt en jij niet. Dat kan, zoals Franswon zei, aan een tal van redenen hebben. Hoe zit dat als je in Nederland bent? Heb je dan wel een goede wifi-verbinding?

Ik raad je eigenlijk vooral aan om aan de bel te trekken bij de leverancier van je telefoon. Misschien kunnen zij hier iets mee.

@ Franswon, Friesian en Ray, dank voor het meedenken!

Groetjes,,
Jihane
Reputatie 6
Badge +4
Wat aardig van jou Jihane dat je ook nog aandacht aan mijn WIFI-probleem schenkt, top!!

Met WIFI-verbinding op mijn Nokia, in Nederland en België heb ik geen enkel probleem, waar ik ook ben !!

Weet je, je gaat aan je zelf twijfelen als de verbinding via de telefoon van je partner altijd lukt en die van jou niet.
Dus heb ik alle instellingen bij mijn Nokia telefoon dubbel en dwars nagekeken en alles stond goed.
Voor hetzelfde geld ben ik zo duf geweest en stond de vliegtuigstand nog aan (we waren met vliegtuig naar Frankrijk gegaan)

Nee hoor, alles stond goed en bij dat ene adres in het dorpje wat ik al eerder heb genoemd had ik een prachtige verbinding via WIFI.

Dus vond ik de vragen van Friesian en Ray verwonderlijk zoals zij beiden schreven aan mij:
"Het werd verwarrend omdat je schrijft dat alle instellingen goed stonden op telefoon en je Mijn Simyo 😉"

Ik gaf duidelijk aan dat het om WIFI ging en ook dan kun je domme, foute instellingen doen op je toestel!!.
Heel de wereld draait niet om MB, die heb ik niet.

Het antwoord van Franswon heeft mij geholpen, dank ook aan hem en ik ga me beraden of ik toch een ander toestel moet gaan aanschaffen.

Thanks Jihane,
fijne dag verder,
groetjes van Frida :8
Ik zie mijn reactie en die van Ray toch echt anders en uit je verhaal verderop blijkt dat de telefoon wel wifi ontvangt. Het hoeft niet de telefoon te zijn.
Als iemand het over Wifi heeft en MijnSimyo dan is dat verwarrend ja. Want ze hebben niks met elkaar te maken.
Reputatie 6
Badge +4
Beste Friesian,
Ben klant van Simyo, niet zo slim, op dit gebied, als de meeste forum-experts......heb Mijn Simyo om daar instellingen aan te passen voor bijv. bellen in Nederland en Buitenland in of uit te schakelen. (Daar had ik toch ook al een fout kunnen maken??)
WIFI, voor iedereen beschikbaar met of zonder Simyo of wat voor provider dan ook.
Begrijp ik helemaal.

Maar dan mag ik toch wel de vraag stellen of iemand op dit Forum enig idee heeft waar het aan kan liggen dat de een met Simyo-telefoon-abonnement wel WIFI heeft (verbinding) in Frankrijk en de ander niet? Weet ik veel dat het aan de technische kwaliteiten van mijn Nokia kan liggen??

Maar toch bedankt!
Groetjes,
Frida

Discussie gesloten.
Niemand schrijft dat je het niet mag vragen. Maar willen wij een juist antwoord geven dan willen we het voor ons zelf ook helder hebben. Wij zijn ook maar mensen :D

Fijne dag 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hi allemaal,

Frida, je mag altijd alles vragen op dit Forum 🙂 Zelfs als het niet direct over Simyo gaat. Er zal altijd iemand zijn die jou verder probeert te helpen. Vaak worden er zelfs oplossingen gevonden voor problemen die heel apart zijn én niets te maken hebben met de simkaart. Dat is juist de pracht!

Ray en Friesian, natuurlijk waren jullie reacties niet ontmoedigend bedoeld. Dit liep allemaal net een beetje langs elkaar heen. Dat kan gebeuren.

Groetjes,
Jihane
Reputatie 6
Badge +4
Hi Jihane,
Het is mij geheel duidelijk Jihane en zeker weten dat je hier altijd je vragen kwijt kan op het forum en altijd antwoord krijgt en meestal is er een oplossing.
Welk merk telefoon ik heb en de WIFI verbindingen die ik aanga, zijn mijn eigen verantwoordelijkheid.
Het is vaak bij mij het technische gedeelte, als ik daar problemen mee heb, waar ik zelf geen antwoord op kan vinden, ik daarom het forum raadpleeg,

Thanks voor alle info en fijne Pinksterdagen allemaal.

Groetjes,
Frida;)
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Frida,

Dat is mooi om te horen!

Hoop dat je hele fijne Pinksterdagen hebt gehad. :D

Groetjes,
Asma
Reputatie 6
Badge +4
Hi Asma,
Wat leuk dat je hier ook nog even langskomt.
Fijn dat ik de informatie kreeg waar ik wat aan had, mn. van Frans en ook fijn het begrip van de medewerkers van Simyo, dat ik toch altijd een vraag kan stellen, ik ben nl. niet zo technisch :8.

En de Pinksterdagen waren heerlijk rustig, er was hier wel een grote jaarmarkt in ons dorp waar heel veel mensen uit allerlei andere plaatsen op afkomen. Ik ben "gevlucht" 🆒 naar een heerlijk rustig terrasje aan de Maas :)
Ik hoop dat jij ook genoten hebt met de Pinksterdagen.

Tot ziens weer,
groetjes,
Frida
Reputatie 7
Badge +10
Heeerlijk genieten van een terrasje! Groot gelijk en al die drukte een beetje ontsnappen. Het is toch een beetje extra ontspannen met zulke dagen :)

Groetjes,
Angela

Reageer