.

Beantwoord

Waarom is het bellen naar zone 3 zo duur?

  • 22 October 2017
  • 17 reacties
  • 430 Bekeken

Badge
Een paar dagen geleden werkte de service die ik normaal gebruik niet en werd ik via Simyo omgeleid naar Zone 3.
Voor 2 gesprekken van 70 minuten totaal mocht ik 91 euro neertellen bovenop de normale kosten.
Wat rechtvaardigt deze kosten?
Zijn de geleverde diensten nog wel in balans met de prijs?
Waar zijn die kosten gemaakt?
Een tarieventabel zegt natuurlijk niks.
Een bakker kan ook geen 36 euro voor een brood vragen ook al staat het zo in de prijslijst.
Ja, Simyo is de beste provider maar kleur niet buiten het vakje want dan betaal de de hoofdprijs.
Het lijkt net een val die er is uitgezet.
Om de zoveel tijd trapt er iemand in en dan is het vet cashen.
Zo kunnen we lekker goedkoop blijven ...
icon

Beste antwoord door Jihane 23 October 2017, 14:29

Bekijk originele reactie

17 reacties

Het is vervelend dat je nu met hoge kosten bent opgezadeld maar, en dat ga je niet leuk vinden, je had van te voren kunnen weten wat het zou gaan kosten (€ 2,542 per minuut). Simyo is namelijk zeer transparant in de kosten.

Weet niet of je al eens gebruik hebt gemaakt van de coulance regeling dus misschien heb je geluk. Je hoort daarover van een Simyo moderator.

Mijn advies: Verdiep je eerst in de eventuele kosten voor je iets doet, voorkomt dit soort ongemakken.

Succes 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hi Elvira,

Welkom op het Simyo Forum!

Ai! Ik snap dat je hiervan geschrokken bent! Ik zie dat je € 91,51 aan buitenbundelkosten hebt gemaakt doordat je tweemaal hebt gebeld naar Brazilië. In totaal ben je 72 minuten aan de lijn geweest in twee losse gesprekken.

Je vindt de tarievenlijst hier. Je betaalt dus € 1,271 per minuut. Als je dat keer 72 doet, kom je uit op € 91,512. Afgerond is dat dus € 92,51. Je geeft aan dat een bakker geen € 36,- mag vragen voor een bepaalde broodsoort, maar als hij/zij dat wel doet en het staat er duidelijk bij, dan is dat de prijs die telt.

Ik begrijp echt goed dat je dit jammer vindt, maar zoals Ray aangeeft, zijn we altijd erg transparant over de prijzen. Vanuit Nederland naar het buitenland bellen valt altijd buiten je bundel, en als je naar een zone 3 land belt zoals Brazilië, dan zijn de kosten € 1,271 per minuut.

Ik vind het jammer dat je dit ziet als een soort val 😞 Dat is absoluut niet zo bedoeld!

Ik kan je helaas geen coulance aanbieden voor telefoongesprekken naar het buitenland. Wel kan ik een betalingsregeling met je afspreken. Wil je dat? Dan kun je het bedrag in termijnen betalen.

Laat je 't weten?

@ Ray, dank voor de reactie!

Groetjes,
Jihane
Ik las het tabel met tarieven verkeerd.. My bad. 😳
Badge
Ik doe zo m'n best om de kosten te beperken maar steeds gebeurt het tegenovergestelde.
Wanneer je denkt het goed te hebben geregeld is er net weer iets dat je over het hoofd ziet.
Vorige maand mocht ik ook al 150 euro neertellen voor een paar gesprekjes vanaf het buitenland.
Ook toen was ik in de veronderstelling dat ik een app gebruikte.
En nu weer dit.
Ik kreeg pas1000MB internet cadeau maar durf het gewoon niet te gebruiken uit angst dat er weer iets mis gaat.
Zelfs prepaid helpt niet want ook hier laat Simyo overschrijding toe en incasseert automatisch.
Wat is dan nog het doel van prepaid?
Waarom denkt Simyo niet mee laat mij bijvoorbeeld limiet aan kosten instellen?
Een waarschuwing zou al genoeg zijn.
Dan zou Simyo pas echt de beste zijn.
En dan hoef ik ook geen kwade opzet te vermoeden.

Nee, een betalingsregeling lost helaas niets op ...
Bij 80 en 100% verbruik krijg je een netwerkbericht in de vorm van een sms met een waarschuwing.

Bij Simyo is er geen plafond want bij Simyo kun je altijd internetten of bellen, met of zonder bundel.
Er zijn wel apps waar je dat kunt instellen zoals My Datamanager. Bij deze kun je ook een limiet instellen voor minuten.


Zelfs prepaid helpt niet want ook hier laat Simyo overschrijding toe en incasseert automatisch.


Dit klopt deels. Bij prepaid kun je een lopende sessie afmaken om niet ineens afgekapt te worden in bijvoorbeeld een belangrijk gesprek. Limiet is -5 euro en ja techniek is techniek dat is wel eens meer. Maar Simyo corrigeert dat dan netjes. Automatische incasso bij Simyo Prepaid is enkel als de klanten automatisch opwaarderen hebben geactiveerd.
Badge
My Datamanager gebruik ik al een tijdje. Los van het feit dat hij heel iets anders registreert dan het verbruik dat Simyo aangeeft, heeft deze app de hoge belkosten niet kunnen voorkomen ...
Er zit altijd een kleine afwijking in. Bij mij 2 MB.

Heb je wel voice ingesteld?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Elvira,

Ontzettend balen dat je toch kosten hebt gemaakt, terwijl je juist zo aan het opletten was. Alleen is het erg belangrijk om te weten dat alleen oproepen naar Nederlandse vaste en mobiele nummers binnen je bundel vallen wanneer jij je in Nederland bevindt. Ben je vanuit een ander Europees land? Dan kan jij je bundels zelfs gebruiken door naar andere EU telefoonnummers te bellen.

Wanneer jij je in Nederland bevindt sturen wij je geen waarschuwing als je naar het buitenland belt. Dit komt omdat alle geldende tarieven op onze website staan. Wanneer je de grens overgaat dan ontvang je een grensbericht met daarin de tarieven die gelden in het land waar jij je op dat moment bevindt. Ik adviseer je om er zelf op te letten om vanuit Nederland niet naar het buitenland te bellen.

Ik heb er niet veel weet van, maar mogelijk dat er een App bestaat om gesprekken naar het buitenland te blokkeren? Dit kun je het beste even uitzoeken vanaf je eigen telefoon via de App Store. Het aanbod is per besturingssysteem namelijk verschillend.

Overigens wil ik er wel aan toevoegen dat je met Prepaid inderdaad een negatief belsaldo kunt opbouwen. Wij zorgen ervoor dat dit negatief belsaldo niet onder de € 5,- terechtkomt. Op deze manier kun jij namelijk je gesprek afmaken of internetsessie afronden.

Laat je het mij weten als je hier meer vragen over hebt?

@Ray, bedankt!

Groetjes,
Asma

Een paar dagen geleden werkte de service die ik normaal gebruik niet en werd ik via Simyo omgeleid naar Zone 3.
Voor 2 gesprekken van 70 minuten totaal mocht ik 91 euro neertellen bovenop de normale kosten.
Wat rechtvaardigt deze kosten?
Zijn de geleverde diensten nog wel in balans met de prijs?
Waar zijn die kosten gemaakt?
Een tarieventabel zegt natuurlijk niks.
Een bakker kan ook geen 36 euro voor een brood vragen ook al staat het zo in de prijslijst.
Ja, Simyo is de beste provider maar kleur niet buiten het vakje want dan betaal de de hoofdprijs.
Het lijkt net een val die er is uitgezet.
Om de zoveel tijd trapt er iemand in en dan is het vet cashen.
Zo kunnen we lekker goedkoop blijven ...

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @MMGroup,

Had je een vraag of ging dit per ongeluk?

Groetjes,
Amy

Hoi @MMGroup,

Had je een vraag of ging dit per ongeluk?

Groetjes,
Amy

Hallo Amy

ik zag te laat dat de treath al 6 jaar oud was en er is eigenlijk niks veranderd.

mensen worden nog steeds afgeript met 5 euro per Mb en 2,25 per minuut bellen dus het zal weinig zin hebben dat blik open te trekken toch :-) dat gaat ons snel 500 euro kosten om even te browsen.
alleen deze pagina is al 8.4Mb wat me via simyo al even 40+ euro zou kosten.

beetje belachelijk vind je zelf niet?

er mag dan wel netjes vermeld staan wat het kost maar dat maakt het niet minder belachelijk.

Helemaal omdat mensen al via whatsapp gratis kunnen bellen.

Ik schrok me een hoedje van de prijzen dus ik heb de simkaart al weer even op gedisabled gezet.

Beetje jammer eigenlijk dat de gierigheid van bedrijven ons moet beletten om gewoon op een eigen nederlands nummer gebeld te kunnen worden of te kunnen internetten terwijl de hele wereld al digitaal verbonden is.

Niemand met een gezond verstand gaat 5 euro voor 1Mb betalen.

Hi Elvira,

Welkom op het Simyo Forum!

Ai! Ik snap dat je hiervan geschrokken bent! Ik zie dat je € 91,51 aan buitenbundelkosten hebt gemaakt doordat je tweemaal hebt gebeld naar Brazilië. In totaal ben je 72 minuten aan de lijn geweest in twee losse gesprekken.

Je vindt de tarievenlijst hier. Je betaalt dus € 1,271 per minuut. Als je dat keer 72 doet, kom je uit op € 91,512. Afgerond is dat dus € 92,51. Je geeft aan dat een bakker geen € 36,- mag vragen voor een bepaalde broodsoort, maar als hij/zij dat wel doet en het staat er duidelijk bij, dan is dat de prijs die telt.

Ik begrijp echt goed dat je dit jammer vindt, maar zoals Ray aangeeft, zijn we altijd erg transparant over de prijzen. Vanuit Nederland naar het buitenland bellen valt altijd buiten je bundel, en als je naar een zone 3 land belt zoals Brazilië, dan zijn de kosten € 1,271 per minuut.

Ik vind het jammer dat je dit ziet als een soort val 😞 Dat is absoluut niet zo bedoeld!

Ik kan je helaas geen coulance aanbieden voor telefoongesprekken naar het buitenland. Wel kan ik een betalingsregeling met je afspreken. Wil je dat? Dan kun je het bedrag in termijnen betalen.

Laat je 't weten?

@ Ray, dank voor de reactie!

Groetjes,
Jihane

ik snap hier niet goed waarom je uberhaupt de bakker wil zijn die zijn broodje voor 36 euro verkoopt :-)
Jihane is natuurlijk al met pensioen :-)

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @MMGroup,

Bedankt voor je bericht. Duidelijk! Ik kan me voorstellen dat je dit graag anders had willen zien en het is dan ook goed dat je dit topic weer even hebt aangewakkerd. Helaas kunnen wij niet meer doen dan dit voorleggen bij de juiste afdeling binnen Simyo zodat hier in de toekomst wellicht iets mee gedaan kan worden. Misschien is er ooit een tussenweg te vinden om het voordeliger te maken om te kunnen bellen naar landen buiten zone 1. Of dit op korte termijn zal worden toegepast durf ik niet te garanderen. 

Voor nu zal ik dit idee voorleggen bij de desbetreffende afdeling. Bedankt voor het meedenken en mocht je tips hebben hierover dan hoor ik het graag! 

Groetjes,
Amy

Hoi @MMGroup,

Bedankt voor je bericht. Duidelijk! Ik kan me voorstellen dat je dit graag anders had willen zien en het is dan ook goed dat je dit topic weer even hebt aangewakkerd. Helaas kunnen wij niet meer doen dan dit voorleggen bij de juiste afdeling binnen Simyo zodat hier in de toekomst wellicht iets mee gedaan kan worden. Misschien is er ooit een tussenweg te vinden voor het voordeliger kunnen bellen naar landen buiten zone 1. Of dit op korte termijn zal worden toegepast durf ik niet te garanderen. 

Voor nu zal ik dit idee voorleggen bij de desbetreffende afdeling. Bedankt voor het meedenken en mocht je tips hebben hierover dan hoor ik het graag! 

Groetjes,
Amy

We kunnen nu al gratis bellen via heel veel apps , er zal dus niet zoveel prioriteit bij nodig zijn als 6 jaar geleden. Maar om 5 euro te vragen voor 1Mb is wel een beetje (lees als echt wel)  aan de ranzige kant.

Je zal het maar even niet door hebben en lekker een filmpje gaan kijken in 4k op netflix , rekening simyo 60000 euro :-))

Het is wel duidelijk dat een Simyo kaart je het meest blij maakt in het buitenland als hij uit staat :-))

Daarom moest ik wel lachen om die add van jullie , blij bellen in het buitenland :-))

ik heb even een lokaal e-sim gekocht met een 3,50 euro internet bundel 12Gb
Dit had me bij Symyo 60000 Euro gekost :-| om het even in contrast te brengen.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @MMGroup,

Bedankt voor je reactie. Goed dat je voor een leuk prijsje een eSIM hebt kunnen aanschaffen! Dat scheelt inderdaad een hoop 😊.

Groetjes,
Amy

Ik zat me net ook te bedenken dat heel veel telefoons en apps op de achtergrond data versturen en updaten wat ook in de Gigabytes kan lopen , die kaart van jullie is echt gevaarlijk in het buitenland als je niet goed oplet of zoals veel mensen niet weten wat ze doen.

Voor mensen die naar Indonesie gaan en dit toevallig lezen en 59996,50 euro willen besparen koop hier je e-sim
https://www.smartfren.com/starterpack/pilihsim/en?entrypoint=
87Gb voor 3,50 waarvan 12Gb voor normaal gebruik :-)

Reageer