.

Beantwoord

Waarom heb ik zulke hoge kosten gemaakt?

  • 18 August 2018
  • 2 reacties
  • 133 Bekeken

Badge
Beste simyo, momenteel ben ik op vakantie in griekenland en heb ik 17-08-2018 het smsje ontvangen dat ik 80% van mijn buitenlandbundel verbruikt had. Plots kreeg ik vandaag eerst een sms dat ik 60,50 aan extra internet kosten buiten mijn bundel had gebruikt met de melding dat ik geblokkeerd ben zonder enige waarschuwing d.m.v van een sms. Vervolgens krijg ik een sms dat ik 48.50 aan kosten gemaakt zou hebben? Dit vind ik heel merkwaardig en oneerlijk. Als ik een waarschuwing had gehad kon of mb's bijkopen of stoppen met internetten. Waarom heb ik geen enkele melding ontvangen simyo?
icon

Beste antwoord door Jihane 19 August 2018, 16:24

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Laat ik eens een gokje wagen: je bent vast op vakantie in de nabijheid van Turkije. Er komen regelmatig klachten van klanten die in Griekenland met een hoge buiten-bundel internetrekening te maken krijgen, en dat komt dan doordat ze hebben zitten internetten terwijl ze met een Turkse GSM mast verbonden waren. En Turkije valt niet binnen de EU, dus je Nederlandse internetbundel (die wel in Griekenland werkt) is op dat moment onbruikbaar. Dus krijg je te maken met het buiten-bundel tarief dat voor Turkije geldt.

Tip: is het bovenstaande van toepassing, zet je telefoon vast op een Grieks netwerk, dat bespaart kosten.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Romy,

Oh, jee! Dat is natuurlijk schrikken! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie inderdaad dat je verbonden was met een Turks netwerk. Daar gelden je bundels niet, waardoor al het verbruik automatisch buiten de bundel valt. Je kreeg daar een sms van op 18 augustus om 11:22. Daarin stond dat het verbruik niet binnen de bundel valt. Dit gebeurt wel eens - dat een toestel verbinding maakt met een Turks netwerk terwijl diegene in Griekenland is.

Laat je het me weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer