.

Beantwoord

Waarom heb ik zo'n slechte verbinding in Duitsland?


Badge
Ik ga regelmatig naar Duitsland, elke keer geen of weinig verbinding met Huawei p9. Mijn vrouw met een Samsung s5 en bij Tmobile heeft altijd een goede verbinding.
Met de WiFi terplekke uiteraard wel verbinding.
Alle instellingen staan goed, wat kan het probleem zijn?
icon

Beste antwoord door Niels 22 May 2018, 11:21

Bekijk originele reactie

10 reacties

Hoi Cor - @Cor de jong

Staat bellen sms in buitenland aan op mijn Simyo [netwerk] instellingen?
Staat roaming aan op de telefoon?
Al geprobeerd handmatig netwerk selectie?
Badge
Alles staat aan netwerk is standaard, soms zijn er wel momenten dat er verbinding is maar dat is weinig op een dag.
Ben je nu in het buitenland?

Een moderator kan in dat geval een reset plegen op de buitenland werking van de sim. Dan is er een mogelijkheid om het te testen.

Ik zie niet direct een nut in een kruistest.
Badge
Morgen weer terug in Nederland dan gaan we weer verder kijken wat de oplossing is voor het probleem
Badge
Na thuiskomst even bij netwerk instellingen gekeken en die op automatisch zoeken dus op simyo. Handmatig kan deze ook op KPN 4G worden gezet, maar ik zou er vanuit moeten gaan dat dit vanzelf gebeurd omdat Simyo op het netwerk van de KPN zit.
Waarom zou je in Nederland op KPN 4g moeten zitten? Simyo is je provider dus is het logisch dat hij die automatisch pakt.

Het gekke is wel dat je op sommige telefoons wel KPN ziet ook al ben je met Simyo verbonden.

In Duitsland zit ik meestal op E-Plus. Er staat dan E-Plus Simyo en de r van roaming.
Badge
Het enige wat ik kan doen de volgende keer als ik in het buitenland zit er nogmaals naar kijken.
Bedankt voor de informatie.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Cor,

Leuk om je na zo'n lange tijd weer terug te zien op Simyo Forum!

Onhandig dat het netwerk in Duitsland vaak zo slecht is. Ik heb je aansluiting even bekeken en zie dat de instellingen op je simkaart helemaal correct staan. Ik zie ook dat er de afgelopen dagen wel aardig wat internet in Duitsland is verbruikt. Heb je naast problemen met internet ook problemen met bijvoorbeeld bellen en sms'en?

Ik zou je willen vragen de internetinstellingen op je telefoon na te kijken. Dit kan door middel van onze toestelhulp, die hier te vinden is. Als het handmatig selecteren van een Duits netwerk de volgende keer niet lukt, zou ik je willen vragen om een kruistest uit te voeren. Zou je dan jouw simkaart in het toestel van je vrouw kunnen stoppen en vice versa? Ik hoor graag wat het resultaat daar van is. Het kan zo zijn dat een reset op je simkaart noodzakelijk is, dit kan ik echter beter doen als je weer in het buitenland bent.

Friesian en Ray, bedankt voor jullie reacties en hulp :)

Groetjes,
Niels
Badge
Bedankt voor dit duidelijke antwoord
De eerst volgende keer als we in Duitsland zijn gaan we het uitproberen.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Cor de Jong,

Laten we hopen dat het de volgende keer beter gaat in Duitsland. 😉

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Thomas

Reageer