.

Beantwoord

Waarom heb ik verbruik in Rusland, terwijl ik in Estland ben?

  • 29 July 2017
  • 2 reacties
  • 114 Bekeken

Volgens een sms bericht ben ik in Rusland geweest. Ik ben helemaal niet in Rusland. Ik was in Narva te Estland. Ik moest ineens hoge internet kosten betalen volgens de SMS. Ik neem aan dat deze kosten worden gerestitueerd. Ik ben in Estland. Ik verneem spoedig van u. F. Kester
icon

Beste antwoord door Caspar 1 August 2017, 12:20

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Volgens mij ligt Narva heel dicht bij de Russische grens te liggen.

Radiogolven hebben helaas schijt aan die denkbeeldig lijnen, die 2 landen scheiden. Daardoor is het helaas mogelijk dat je terwijl je in Estland bent, je mobiel met een zendmast in Rusland van een Russische telecomprovider verbinding maakt.

Op dat moment ben je in Estland, maar roam je in Rusland. Hierover werd je dan ook geïnformeerd door middel van die SMS. Daardoor je verbonden was met een Russische provider, waren je bundels niet geldig en betaal je inderdaad hoge internet kosten van 5 euro per MB. Als je dicht bij zo'n grensgebied komt is het daarom nodig om zelf handmatig een netwerk van het juiste land te kiezen. Hierdoor kan het zijn dat je minder goed bereik hebt, maar het voorkomt wel dat je je MBs naar een telecomprovider van buiten zone 1 stuurt.

Als veelvuldig forum bezoeker en klant, hebt ik deze soort situaties al eerder op het forum voorbij zien komen. In die gevallen ging het tussen Griekenland (zone 1) en Turkije (zone 2). Ik zag hier geen coulance bij terugkomen. Alleen een moderator kan hierover daadwerkelijke beslissen en die zie je waarschijnlijk pas op maandag in dit topic verschijnen.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Frans Koster,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je via een Russische provider gebruikt hebt gemaakt van het internet terwijl je in Estland was. Dit komt doordat je heel dicht bij de grens van Rusland zat.

Ik heb dit gelijk gecorrigeerd voor je. De kosten voor het gebruik van het Russische netwerk zijn eraf gehaald, en ik heb dit vervangen door kosten voor het gebruik van het internet in Estland.

Hou goed in de gaten met welk netwerk je verbinding maakt. Je kan het beste handmatig een netwerk in Estland kiezen, zodat hij niet overspringt als je dicht bij de grens komt. Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar

@Groentjuh bedankt voor de duidelijke uitleg.

Reageer