.

Beantwoord

Waarom heb ik kosten buiten de bundel zonder MB's verbruikt te hebben?

  • 6 May 2024
  • 2 reacties
  • 23 Bekeken

Ik ben op vakantie in Mexico en ik heb nogal hoge kosten buiten mijn bundel (in totaal zo’n 55 euro). Ik heb geen enkele mb van mijn bundel gebruikt, die bestaat uit 12.000 mb’s en nu nog steeds 12.000. Ik vraag me af of ik dit geld terug kan krijgen en hoe ik het kan voorkomen dat dit nog eens gebeurd.

icon

Beste antwoord door Groentjuh 6 May 2024, 22:33

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Mexico is geen zone 1 land. Ook bij lange na geen Europa. 

Dus zijn jouw bundels daar niet geldig (Europese wetgeving "roam-like-home” regelt dat binnen Zone 1/Europa) en daardoor betaal je per MB en ook nog flinke roamingkosten per MB.

Zet internet daar dus maar uit en gebruik wifi of een lokale (Mexicaanse) simkaart.

Je kunt het voorkomen door even de buitenlandse tarieven te bekijken voor het vakantieland. Als het niet Europa is, dan moet je Simyo niet gebruiken voor data.

Als een moderator kans ziet om coulance te regelen, dan hoor je dat waarschijnlijk morgen. Ik zie dat gezien de situatie somber in op dat vlak.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @T. J. K.,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Inmiddels heb je al contact gehad met onze klantenservice, fijn dat jullie tot een oplossing zijn gekomen! 

De tarieven per land kan je hier terugvinden.

Bedankt voor je reactie @Groentjuh

Groetjes,
Amy

Reageer