.

Beantwoord

Waarom heb ik in het buitenland geen telefoon verbinding?

  • 21 June 2017
  • 1 reactie
  • 224 Bekeken

Hoi, ik zit met het volgend:
Ik krijg geen verbinding meer met het telefoonnet van België, wat ik voorheen wel had.
Rij ik Duitsland in, heb wel gelijk verbinding. Waar kan dit aan liggen? Of heeft Simyo het abonnement in België nog niet betaald.
icon

Beste antwoord door Jihane 23 June 2017, 12:00

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10
Hi Clubman,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je geen internetverbinding kon maken in België! Ik kan me goed voorstellen dat je daarvan baalt. Het is geen kwestie van 'het abonnement' niet betaald hebben in België 😉 Dat kan ik je wel vertellen. Het klinkt eerder alsof je niet verbonden was met een netwerk voldoende dekking in België. Wist je dat je in je mobiele telefoon kunt schakelen tussen de netwerken daarmee je verbonden bent? Dat is handig in het buitenland, want je kunt dan alle netwerken proberen totdat je een netwerk hebt met een stabiele verbinding. Je kunt dit doen door in je telefoon te gaan naar Instellingen > Aanbieder.

Heb je iets veranderd toen je in Duitsland was? Stond 'dataroaming' op je mobiel bijvoorbeeld ook aan toen je in België was? Of heb je iets veranderd in je APN-instellingen? Je APN-instellingen kun je via Toestelhulp instellen.

Voor de zekerheid heb ik ook een reset uitgevoerd op je buitenlandoptie, waarmee ik de instellingen op netwerkniveau vernieuwd heb. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen? Wanneer je weer naar België gaat, kun je testen of dit gewerkt heeft.

Laat je me weten of het in de toekomst wel lukt?

Groetjes,
Jihane

Reageer