Skip to main content
antwoord

Waarom heb ik geen signaal en netwerk in China?

• July 30, 2025
  • 2 reacties
  • 43 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste Simyo,

Ik ben momenteel op reis in China vasteland. Een paar dagen geleden, toen ik een sms wilde versturen naar een Chinese vriend om contactgegevens uit te wisselen, viel mijn Simyo mobiele nummer plotseling zonder signaal en netwerk.

Ik gebruik een eSIM en de netwerken van "China Unicom", "China Telecom" en "China Mobile" tonen allemaal de melding "Registratie geweigerd".

Via het netwerk van een vriend ben ik nu op de Simyo-website gekomen. Ik zie echter dat jullie klantenservice alleen telefonisch of via een forum bereikbaar is. Aangezien ik mijn telefoon momenteel niet kan gebruiken, vraag ik me af of het mogelijk is dat jullie contact met mij opnemen om dit probleem op te lossen.

Alvast hartelijk dank.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@need help,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt. 

Ik zie dat je van ​@JanD al het juiste antwoord hebt gekregen. China valt niet binnen je bundel waardoor je extra betaald voor bellen, sms'en en internetten. Hier kan je alle tarieven per land nog eens terugvinden. Weet je zeker dat je jouw Simyo simkaart wilt gebruiken in China? Ik raad namelijk ook aan om een lokale simkaart te kopen in China. 

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy

2 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • July 30, 2025

Beste ​@need help , voor China geldt geen bundel, beter een lokale kaart gebruiken.

Via Simyo betaal je de hoofdprijs.

Zie onderstaande link:

https://www.simyo.nl/klantenservice/roaming#bellen-en-internet

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • July 31, 2025

Hoi ​@need help,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt. 

Ik zie dat je van ​@JanD al het juiste antwoord hebt gekregen. China valt niet binnen je bundel waardoor je extra betaald voor bellen, sms'en en internetten. Hier kan je alle tarieven per land nog eens terugvinden. Weet je zeker dat je jouw Simyo simkaart wilt gebruiken in China? Ik raad namelijk ook aan om een lokale simkaart te kopen in China. 

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy