.

Beantwoord

Waarom heb ik geen netwerk in het buitenland?

  • 2 June 2017
  • 6 reacties
  • 1826 Bekeken

Ik ben in het buitenland en probeer mijn whatsapp opnieuw in te stellen, maar ik heb geen netwerk via mijn simyo simkaart om de sms voor verificatie te ontvangen. In het verleden had ik hier wel netwerk. Ook heb ik voldoende saldo op mijn prepaid simkaart.
Voor de duidelijkheid: het gaat dus om het netwerk om te bellen/smsen, niet om roaming/internet.
Ook moet ik binnenkort weer een sms versturen zodat deze simkaart geldig blijft, maar dat lukt dus ook niet als ik geen netwerk heb...
icon

Beste antwoord door Jihane 6 June 2017, 14:27

Bekijk originele reactie

6 reacties

O, en als toevoeging: ik heb mijn telefoon opnieuw uit en aangezet, maar ook dat heeft het netwerkprobleem niet opgelost...
Reputatie 7
Badge +10
Hi Miro,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je geen bereik hebt in het buitenland! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat jouw buitenlandoptie netjes aanstaat. Toch heb ik deze optie een reset gegeven, wat betekent dat ik de instellingen op netwerkniveau vernieuwd heb. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, dan wil ik je vragen om handmatig een netwerk te kiezen via je telefooninstellingen. Weet je niet precies hoe dit moet? Dan kun je mij vertellen wat voor mobiel je hebt. Dan help ik je door de stappen heen.

Mocht ook dat niets uithalen, raad ik je aan om je simkaart in een ander toestel te stoppen en andersom. Kun je met een andere simkaart wel netwerk verkrijgen? En hoe zit dat als jij je simkaart in een andere mobiel stopt?

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Op een ander toestel is het mij gelukt om netwerk te krijgen door handmatig een netwerk te kiezen. Nu op mijn eigen toestel (fairphone) lukt het niet, terwijl dit in het verleden wel is gelukt.
Bij 'automatisch kiezen' krijg ik de reactie: Can't connect to this network right now. Try again later. (dat heb ik meerdere malen op meerdere dagen gedaan maar zonder succes).
En bij 'handmatig instellen' zijn er van de vier opties drie verboden, en de vierde lukt ook niet, met als boodschap: Can't connect to this network right now.

Zijn er nog andere opties??
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Miro,

Wat vervelend zeg. Dan lijkt het toch aan het toestel te liggen, of aan de instellingen in het toestel. Kijk op deze pagina eens of je instellingen in het toestel goed staan?

Laat je me weten of het heeft geholpen?

Groetjes,
Caspar
Ik heb helaas nog steeds geen oplossing. De link die je gaf voor de instellingen helpt me niet verder, het gaat namelijk niet om internet/email/sms/wifi etc maar om het netwerk in te stellen en dat staat er niet bij. Een half jaar geleden had ik met deze telefoon en simkaart wel gewoon netwerk, dus het blijft een vervelend probleem. (vooral omdat ik m'n whatsapp niet meer ingesteld krijg). Nog andere ideeën?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Miro,

Wat jammer dat het nog niet werkt! Heb je ook geprobeerd wat er gebeurt als je een andere simkaart in jouw mobiel stopt? Lukt het dan ook niet, of wel?

Laat je het ons weten?

Groetjes,
Jihane

Reageer