Ik heb geen mobiel internet in België. Ik heb een Simyo prepaid bundel.
Internet in buitenland staat aan. Roaming staat aan. Al deze instellingen stap voor stap gedaan. Telefoon aan en uit.
Zit nu op wifi, nog steeds geen mobiel internet.
Wie heeft nog tips?
Admin: Titel aangepast vanwege vindbaarheid.
Bladzijde 1 / 1
Over de tijd kwamen wij als Forum experts op de volgende checklist:
Sim-Only & Prepaid: Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyohttps://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ? Staat data-roaming AAN op je toestel? Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? : APN - internet Gebruikersnaam - KPN(Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen) Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)(Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan. Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.
Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.
Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.
Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel. Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.
Hou je ons op de hoogte?
Hoi @EYK,
Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je geen internet hebt in België!
Hopelijk krijg je het internet aan de praat met de tips die @Groentjuh (bedankt!) met je heeft gedeeld! Zo niet, dan hoor ik dit graag van je.
Groetjes, Amy
Nee, niet gelukt. En, zoals ik had al geschreven, ik had al die dingen al gedaan.
Ik zie heel andere instellingen volgens Simyo @EYK , @Amy en @Groentjuh
Ik zie heel andere instellingen volgens Simyo @EYK , @Amy en @Groentjuh
Ik zie enkel dat mijn stappen mogelijk een gebruikersnaam noemen. APN - internet is bij beiden hetzelfde Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) is bij beiden ongeveer hetzelfde.
In mijn versie noem ik nog: Gebruikersnaam - KPN
Het verschilt minder dan je denk. Hoewel het inderdaad opvallend is dat er op die pagina wel een wachtwoord, maar niet een gebruikersnaam wordt genoemd. (Vervolgens ook Verificatietype: Geen, waardoor volgens mij dan eigenlijk dat wachtwoord voor niets wordt ingevoerd). Meestal gaat dat samen.
Ik denk in dit geval dat de dataroaming instelling mogelijk niet lekker loopt en een moderator daar een klap(/reset) op moet geven.
Hoi @EYK,
Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat het niet is gelukt met de tips die je eerder had gekregen!
Zojuist heb ik een reset uitgevoerd op de dataroaming van de simkaart. Zou je het toestel voor 10 minuten willen uitschakelen zodat de reset kan voltooien?
Ik hoor hierna graag van je of het lukt om te verbinden met een netwerk!
@JanD en @Groentjuh, zelf gebruik ik eigenlijk altijd deze stappen (die @JanD had gedeeld in de screenshot) en vaak lukt het de klant hierna om een verbinding te krijgen maar soms ook niet. De stappen die @Groentjuh deelt zie ik ook voorbijkomen waarbij het de ene keer wel lukt en de andere keer niet, zelf heb ik met de gebruikersnaam KPN geen ervaringen eerlijk gezegd. Uiteraard bedankt voor het meedenken en reageren .
Groetjes, Amy
Bedankt voor je (re)aktie. Ik ben inmiddels weer in Nederland, dus ik kan het nu niet meer checken.
Hopelijk werkt het de eerstvolgende keer dat ik in België ben.
Hoi @EYK,
Bedankt voor je reactie. Mocht je dit de volgende keer dat je in België bent uit kunnen testen, dan horen wij graag van je of de reset heeft geholpen!
Groetjes, Roeqajja
Zojuist 4 dagen in België geweest. Zowel ik als ook mijn vrouw hebben een Simyo abonnement. op twee totaal verschillende toestellen. (Google Pixel 7 en een Samsung A35) Beiden hebben wij geen data verbinding kunnen maken in België, wij zaten in Brugge. We hebben alles geprobeerd op beide toestellen:
instellingen data in het buitenland in MijnSimyo gecontroleerd en ook uit en weer in geschakeld.
automatische en handmatige selectie van netwerk aanbieder
tussentijds meerdere malen reboot van toestel uitgevoerd.
het maakt allemaal geen bal uit zowel mijn vrouw als ikzelf hebben geen gebruik kunnen maken van Simyo databundel in België. Dit is absoluut niet de eerste keer dat wij dit meemaken. Elke keer is het gedonder in België terwijl andere telecom aanbieders op mijn 2e zakelijke sim het dan telkens wel goed doen zonder dat ik verder nog speciale handelingen hoef uit te voeren om het werkend te krijgen.
Vorig jaar ook al, met een Samsung S21 met de dezelfde instellingen ook problemen. geen data verbinding mogelijk.
Ik heb dual sim mijn 2e zakelijke abonnement van mijn werk is meestal van vodafone/odido en mijn huidige zakelijke Odido abonnement heeft het de hele vakantie goed gedaan. Nul problemen dit was mijn ervaring in de afgelopen zomervakantie ook al.
Kan Simyo eens gaan uitleggen waarom dit telkens fout gaat bij hen? dit probleem speelt al langer. zodra wij terug in Nederland komen doet onze Simyo data het overigens direct weer, maar in het België kunnen wij er niet van op aan dat het werkt.
Het is echt waardeloos ik overweeg om Simyo in gebreke te gaan stellen en al mijn abonnementen bij jullie weg te gaan halen. Jullie dienen jullie klanten een normaal werkende oplossing te bieden die in heel europa werkt zoals jullie concurrenten dat ook kunnen.
Mijn tip is dan altijd. Laat de klantenservice het weten terwijl je er bent, zodat ze het kunnen proberen te corrigeren.
Het is niet goed dat het voor jou niet goed gaat, maar dat is zeker niet bij alle Simyo klanten zo. Anders zou het Simyo forum daar echt wel veel veel voller mee staan.
Hoi @Yeroon,
Bedankt voor je bericht. Jeetje, wat vervelend dat jullie steeds zulk slecht bereik hebben in het buitenland!
Wat @Groentjuh zegt klopt inderdaad (bedankt voor je reactie!). Als je in het buitenland bent en je merkt dat je geen of slecht bereik hebt kan je het beste meteen contact opnemen zodat we de oorzaak kunnen achterhalen en het wellicht zo snel mogelijk voor je oplossen.
Ik heb direct even contact opgenomen met de Netwerk Specialist maar er zijn geen blokkades te zien voor het roamen in het buitenland. Ook is te zien dat er wel een verbinding is geweest met het Belgische netwerk. Mochten jullie op korte termijn weer naar het buitenland gaan dan kan je mij een privébericht sturen zodat ik een reset kan uitvoeren op jullie simkaarten. Zo kunnen jullie direct controleren of de reset heeft gewerkt.
Ook kan het vaak helpen om de netwerkinstellingen te resetten van de telefoon. Voor de Google pixel 7 kan je dit doen via Instellingen > Systeem > Opties voor resetten > Instellingen mobiel netwerk resetten. Voor de Samsung A35 kan dit via Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten. Let erop dat je hierna alleen wel het wachtwoord voor jullie Wifi opnieuw moet invoeren als je hiermee wilt verbinden.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.