.

Beantwoord

Waarom heb ik geen internet in het buitenland?

  • 13 May 2016
  • 6 reacties
  • 154 Bekeken

Ben op vakantie in Noorwegen en heb af en toe internet nodig.
Heb roaming aangezet op toestel maar zonder resultaat.
Heb nu even beschikking over wifi en zag dat ik internet buitenland moet activeren op Mijn Simyo. Gedaan maar helaas...
Tenslote ook nog maar telefoon uit en aan gezet maar ook dat hielp niet.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
icon

Beste antwoord door franswon 13 May 2016, 20:00

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Belg,

Welkom op het Simyo Forum.

Leuk, vakantie in Noorwegen! Mooi land. Wel jammer dat jouw internet het niet doet, heb je wel signaal van een telefoonmaatschappij? Als dat wel zo is dan moet je eerst maar even de internetinstellingen van je telefoon controleren.
Heb je geen signaal dan staat je toestel misschien 'vast' op KPN Nederland, dan moet je het toestel handmatig naar een netwerk laten zoeken.
Ook is het mogelijk dat je op een plaats zit waar geen mobiele dekking is, in Noorwegen zijn er nog redelijk wat gebieden...

Ik hoop dat deze tips je helpen en geniet maar lekker van je vakantie!
De telefoonmaatschappij is N Telenor, bellen lukt prima.
Ook in Oslo of Trondheim deed internet het niet, en om me heen zie ik toch aardig wat mensen internetten of whatsappen .. aan de mobiele dekking kan het m.i. niet liggen.
Reputatie 7
Badge +9
Dan moet het aan je instellingen van je telefoon liggen of (kleine kans) het aanzetten van internet in het buitenland is niet gelukt, je kunt voor de zekerheid dit laatste nog even checken.

Ik neem aan dat je geen prepaid hebt, dan is het internet in buitenland niet mogelijk.
Hallo Frans,
Internet doet het!
Misschien moest er genoeg tijd zitten tussen het aanzetten van internet in buitenland in Mijn Simyo...
Hartelijk dank voor je reacties!:)
Reputatie 7
Badge +9
Graag gedaan en fijne vakantie!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Belg,

Ook namens mij welkom op het Simyo forum.

Wat onhandig dat je niet meteen gebruik kon maken van internet in het buitenland. Gelukkig was Franswon er snel bij met een aantal mogelijke oplossingen :D

Hartstikke fijn om te lezen dat alles nu naar behoren werkt!

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Veel plezier in Noorwegen!

Groetjes,
Sean

@Franswon bedankt!

Reageer