.

Beantwoord

Waarom heb ik geen dataverbinding in Frankrijk?

  • 14 July 2018
  • 6 reacties
  • 164 Bekeken

Ik kan me wel registreren op het netwerk van SFR, maar heb geen internet. Telefoon heeft ook uitroeptekentje staan bij verbinding.

Kunnen jullie mijn verbinding nakijken?

Bvd,
Bram
icon

Beste antwoord door Ray 15 July 2018, 09:35

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Andere netwerken beschikbaar? Zoja probeer die eens.
Netwerken van Orange en Bouygues Telecom heb ik ook geen dataverbinding op helaas.
Reputatie 7
Badge +6
Geen prepaid?
APN goed ingesteld?
Staat alles goed in mijn simyo?
Start je toestel opnieuw op na iedere wijziging!
Hieronder een algemene checklist, loop deze even na bij verbindingsproblemen:

Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.

Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

De nieuwe APN wordt: internet

De huidige APN portalmmm.nl verandert in de regel automatisch naar de nieuwe internet. Waarschijnlijk gaat deze verandering dan ook grotendeels ongemerkt voorbij aan de meeste klanten. Ook blijft voorlopig portalmmm.nl nog werken, wanneer deze APN niet meer zal werken is nog niet bekend. Het wachtwoord blijft gelijk, dus gprs.

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.

Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Bedankt voor de responses! APN stond verkeerd op KPN4G.nl. Dit aangepast en alles is opgelost!

Bedankt,
Bram
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Bram,

Ahh, wat heerlijk dat je in Frankrijk bent! Ga je toevallig nog een Tour de France-etappe bekijken? 😉 Natuurlijk wil je dan wel gewoon online kunnen zijn.

Fijn dat onze forum-toppers je hebben kunnen helpen met een oplossing! Altijd goed om te lezen dat men elkaar helpt op ons forum. :)

Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden!

@ Ron H en Ray, bedankt!

Groetjes,
Els

Reageer