Skip to main content
antwoord

Waarom heb ik extra kosten aan het buiteland?

• May 7, 2025
  • 6 reacties
  • 64 Bekeken

In April naar Turkije geweest Bij aankomst gelijk op wifi van het hotel gegaan en iedere keer voordat ik ging inloggen gecontroleerd of ik wel verbonden was met hun wifi toch krijg ik extra kosten buiten mijn bundel.

Vorig jaar in mei precies het zelfde ik wel en mijn vrouw niet met het zelfde abbonement van simyo, kan het aan de telefoon liggen?

Ik heb een Motorola en mijn vrouw een Samsung, de sms van welkom in Turkije kreeg ik 2 minuten later dan de melding dat ik over de bundel heen was. Natuurlijk moeten wij ook weten dat dat geld kost maar ik vind het vreemd dat ik precies het zelfde doe en vaak gelijktijdig als mijn vrouw dat zij niet en ik wel extra kosten heb gemaakt.

Beste antwoord door Seren

Update: Nieuwe buitenlandbundels voor Turkije beschikbaar!

Goed nieuws! Vanaf vandaag introduceren wij gloednieuwe Buitenlandbundels voor internet in de populairste bestemmingen buiten Europa. Met deze bundel internet je zorgeloos op je bestemming!

Voor alle details over hoe het werkt, welke bundels beschikbaar zijn en hoe je ze activeert, verwijs ik je graag naar het officiële topic op ons forum: Simyo Buitenlandbundels: Blijf verbonden buiten de EU!

Nog meer informatie vind je op onze website via deze pagina: Simyo servicepagina Buitenlandbundels.

Omdat alle informatie nu netjes gebundeld staat in het forumtopic, zal ik dit topic sluiten. Heb je daarna nog vragen? Laat het dan vooral weten in het aankondigingstopic!

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

6 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • May 7, 2025

Het beste is voordat je in een land komt waar geen Simyo-bundels gelden, internet buitenland uitzetten.

Ben je weer terug in de EU kun je buitenland internet weer aanzetten.

@Bart H 

• auteur
  • Beginner
  • May 7, 2025

Maar het is wel vreemd dat ik wel en mijn vrouw niet met de zelfde instellingen.

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • May 7, 2025

Het beste is voordat je in een land komt waar geen Simyo-bundels gelden, internet buitenland uitzetten.

Ben je weer terug in de EU kun je buitenland internet weer aanzetten.

@Bart H 

Denk er wel aan als je dit in MijnSimyo doet je een probleem hebt als je om wat voor reden ook moet bellen, en geen Wifi bij de hand hebt. In het toestel roaming uitzetten is wat dat betreft beter.

JanD
  • Forum Expert
  • May 7, 2025

Beste ​@wimj12 als je internet de-activeert kun je toch gewoon blijven bellen?

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • May 8, 2025

Hoi ​@Bart H,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat je extra kosten hebt gemaakt! 

In jouw titel van het topic lees ik dat het om extra belkosten gaat maar ik zie dit niet terug bij jouw aansluiting. Ik zie enkel kosten terug aan internetverbruik. 

Zolang het internet op de simkaart aanstaat kan het altijd voorkomen dat er internet wordt verbruikt, bewust of onbewust. Het kan dus zijn dat de Wifi tussendoor is weggevallen of zwakker was waardoor er gebruik wordt gemaakt van het 4G netwerk. Denk bijvoorbeeld aan een app die op de achtergrond aanstaat of een update die wordt uitgevoerd en noem zo maar op. Helaas kunnen en mogen wij wegens privacy wetgeving niet inzien waar het internet daadwerkelijk aan is verbruikt. 

Om er zeker van te zijn dat er geen internet verbruikt kan worden in het buitenland kan je inderdaad het beste deze optie uitschakelen via Mijn Simyo > Instellingen > Internet en bellen. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of ik iets voor je kan betekenen in de gemaakte kosten.

Groetjes,
Amy

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • antwoord
  • July 1, 2025

Update: Nieuwe buitenlandbundels voor Turkije beschikbaar!

Goed nieuws! Vanaf vandaag introduceren wij gloednieuwe Buitenlandbundels voor internet in de populairste bestemmingen buiten Europa. Met deze bundel internet je zorgeloos op je bestemming!

Voor alle details over hoe het werkt, welke bundels beschikbaar zijn en hoe je ze activeert, verwijs ik je graag naar het officiële topic op ons forum: Simyo Buitenlandbundels: Blijf verbonden buiten de EU!

Nog meer informatie vind je op onze website via deze pagina: Simyo servicepagina Buitenlandbundels.

Omdat alle informatie nu netjes gebundeld staat in het forumtopic, zal ik dit topic sluiten. Heb je daarna nog vragen? Laat het dan vooral weten in het aankondigingstopic!