.

Beantwoord

Waarom had ik geen internet in Duitsland?

  • 4 December 2017
  • 4 reacties
  • 250 Bekeken

Afgelopen donderdag zijn mijn vrouw en ik naar Duitsland gereist en pas gisteren weer terug gekomen. Dat doen wij vaker. Alleen deze keer werkte mobiel internet op geen van de twee telefoons. Is of wat dat een storing? Mobiel internet is bij de grens op de terugreis weer terug gekomen.
icon

Beste antwoord door franswon 5 December 2017, 09:37

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi HansA,

Het beste kan je de instellingen van de telefoons controleren.
Keuze van netwerken op automatisch kiezen.
Toegangspunt (APN) portalmmm.nl met gebruikersnaam KPN en wachtwoord GPRS of gprs, soms werkt het ene, soms het andere.

Succes bij een volgende keer in het buitenland.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Hans,

Wat jammer dat je geen internetverbinding had in Duitsland! Ik zie dat jouw buitenlandse internetoptie netjes aanstaat, wat inhoudt dat je wel zou moeten kunnen internetten. De tips van Franswon zijn heel handig! Heb je bijvoorbeeld dataroaming al aanstaan op je mobiel? En heb je je APN-instellingen nagelopen? Je vindt je APN-instellingen door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Je voegt dan een nieuwe APN toe met de volgende gegevens:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS (probeer het met hoofdletters en ook zonder!)

Als je dat gedaan is, kun je ook handmatig naar netwerken zoeken. Je doet dat door op je toestel te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Vink dan uit dat je mobiel automatisch naar netwerken zoekt, want dan kun jij dat handmatig doen. Je kunt alle beschikbare buitenlandse netwerken uitproberen.

Enig idee wanneer je weer naar het buitenland toegaat om dit uit te proberen?

@ Franswon, dank voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Ik denk niet dat het een instellings probleem is. Ik ben om de 2 maanden in Duitsland. Bij mijn vrouw had ik destijds APN naam, gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld. Bij mijn eigen iPhone had ik dat niet gedaan. Maar het werkde ergens in October of November van dit jaar nog.

Dus ik denk echter dat het een storing was. Met twee simkaarten van simyo dan hetzelfde reactie...

Halverwege februari 2018 ben ik weer in Duitsland.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Hans,

Bedankt voor je reactie. Het kan zijn dat er in Duitsland op het netwerk waar jullie mee verbonden waren een storing was, helaas hebben wij hier geen zicht op.

Mocht je in februari weer problemen ondervinden, probeer dan handmatig een van de andere beschikbare netwerken te selecteren. Mocht je in dat geval nog steeds problemen hebben, neem dan contact met ons op als je nog in Duitsland bent. Zo kunnen we beter nagaan waar het precies fout gaat. :)

Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Els

Reageer