.

Beantwoord

Waarom doet mijn telefoon in Engeland en Noorwegen het niet?


Ik kan niet in engeland en vorig jaar ook niet noorwegen bellen in Frankrijk, duitsland, Oostenrijk en Belgie gaat wel
icon

Beste antwoord door Ernst 15 July 2015, 14:39

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Je zou hier in de UK gewoon moeten kunnen bellen. Soms is een herstart van je telefoon voldoende om de simkaart opnieuw aan te melden op een UK netwerk. Verder kan je proberen met de hand een netwerk te kiezen, de meeste zijn bruikbaar voor Simyo klanten met uitzondering van Vodafone.
ik heb hem meerdere keren uit en aan gezet maar dat helpt niets
ik heb om handmatig gezet .
dan krijg in beld EE EE(3g) 3Uk vodafone UK en 02-UK allemaal geprobeerd maar geen doet het.
zou het aan de band breedte kunnen liggen dat dit hier anders is dan de rest van europa.
ik heb een I phone 5s van 2013
Reputatie 7
Badge +9
Laatste tip van mijn kant: kijk even op Mijn Simyo, misschien dat de "bellen in en naar het buitenland" optie om de een of andere reden uit staat.
heb ik al gecontroleerd bellen in buitenland staat aan
Zou het ook aan mijn iphone 5s kunnen liggen?
Reputatie 7
Badge +9
Zeer onwaarschijnlijk, ik heb een iPhone 5 en toen ik een tijdje geleden op verzoek van Simyo alle UK netwerken hier ter plaatse getest heb in combinatie met een Simyo sim-only kaart werkten alle netwerken (behalve Vodafone) voor zowel bellen als internet 3G. De meest betrouwbare providers hier in Edinburgh waren 3 en O2. Je zou kunnen checken of de APN staat ingesteld zoals hieronder afgebeeld, deze instelling pakte de iPhone automatisch toen ik de simkaart er in plaatste en het toestel opnieuw startte.
deze instellingen staan bij mij precies zo.
Roaming moet ook aan staan toch? Staat dat aan?

(vraag me niet hoe je dat bij een iPhone kan zien 😃 )
Reputatie 7
Badge +9
Roaming moet ook aan staan toch? Staat dat aan?

(vraag me niet hoe je dat bij een iPhone kan zien 😃 )


Op mijn iPhone kan ik alleen Data Roaming aan- of uitzetten. Voor bellen/sms staat roaming kennelijk altijd aan.
Gaat ook, gek genoeg, om Data roaming :?


Ik zit in het buitenland en ik kan niet bellen

Controleer eerst of de optie 'Bellen in en naar het buitenland' aanstaat op Mijn Simyo. Je vindt deze optie onder het kopje Instellingen - Netwerkinstellingen. Staat de optie aan, maar werkt het niet? Controleer dan of je (data) roaming aan hebt staan in je telefoon. Laat vervolgens je telefoon handmatig naar een netwerk zoeken. Dit kan meestal vanuit het menu 'Instellingen' en 'Netwerk instellingen'.

Alles geprobeerd, maar nog steeds geen bereik? Neem dan contact op met de klantenservice via ons Forum, Twitter, het contactformulier of telefonisch op werkdagen van 09:00 - 17:30 op 1200 (gratis vanaf je Simyo nummer) of 0900-8090 (€ 0,35 per gesprek).

Let op: wil je vanuit het buitenland onze klantenservice bellen? Bel dan +31202003007 of 0031202003007. Het tarief voor bellen vanuit het buitenland is afhankelijk van de zone waarin je je begeeft.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-zit-in-het-buitenland-en-ik-kan-niet-belle-100?c=45
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Jokekoelemeijer, welkom op ons forum :)

In je gegevens kan ik zien dat je inmiddels in het Verenigd Koninkrijk hebt kunnen internetten. Dat betekent dat je ook moet kunnen bellen, nu.
De bandbreedte in het Verenigd Koninkrijk is overigens hetzelfde als in de rest van Europa.

Hebben de tips van Scotsman en Raytje (waarvoor dank!) je geholpen, of was het iets anders?

Reageer