.

Beantwoord

Waarom doet mijn mobiele internet het niet in Frankrijk?

  • 24 February 2018
  • 4 reacties
  • 383 Bekeken

edit door @Thomas  17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje.

Beste Simyo,

Ik ben sinds vandaag op wintersport in Frankrijk, maar helaas kan ik niet internetten met mijn telefoon. Ik heb al gekeken naar mijn instellingen en daar staat internet in het buitenland gewoon aan, ook staat de roaming aan op mijn telefoon en heb ik elk netwerk hier geprobeerd, ook heb ik elke apn-instelling geprobeerd, dus ook portalmmm die ik regelmatig op het forum voorbij zie komen. Helaas heeft dit alles niet kunnen helpen. Zouden jullie mij verder kunnen helpen?

Met vriendelijke groet,
Karlijn
icon

Beste antwoord door franswon 25 February 2018, 21:02

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Karlijn,

Even een checklist:

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Reputatie 6
Badge +5
Hi KarlynM,

Onhandig zeg, dat je tijdens je wintersport geen internetverbinding hebt. Wat goed dat je al die stappen al hebt ondernomen! Ik ga een reset op je simkaart uitvoeren, die de problemen hopelijk oplost. Als je je telefoon voor een kwartier uitzet, kan het kaartje zich opnieuw aanmelden op het netwerk. Mocht dit niet werken, kan je dan kijken of je simkaart het wel goed doet in een ander toestel? Ik hoor het graag.

Bedankt voor de handige checklist, franswon!

Groetjes,
Niels
Hoi Niels,

Het heeft gewerkt! Bedankt!

Groetjes,
Karlijn
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Karlijn,

Super dat het heeft gewerkt! Graag gedaan namens Niels.

Ik wens je een fijne tijd in Frankrijk!

Groetjes,
Ashweeta

Reageer