Skip to main content

hallo, op 20 juli ben ik voor een oversteek van spanje  naar marokko op een vaarboot gezeten voor 7 uur . tijdens deze rit heb ik geen gebruik gemaakt van mijn bundels. echter kreeg ik in marokko een melding dat ik boven mijn verbruikskosten zit met 60 eur. ik heb hiervan niets verbruikt. kunnen jullie dit voor mij nakijken.

Dat zijn de kosten op een veerboot op zee @isra 


Dat zijn de kosten op een veerboot op zee @isra 

Dat kan wel degelijk @isra , lees dit om deze kosten te in het vervolg te voorkomen: https://www.simyo.nl/blog/bellen-en-internetten-op-zee-met-het-maritieme-netwerk/


Hoi @isra,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je kosten buiten de bundel hebt gemaakt omdat je simkaart verbinding heeft gemaakt met een satelliet.

Je simkaart maakt automatisch verbinding met het sterkste netwerk op dat moment. Wij versturen altijd een waarschuwing per sms zodra je simkaart verbinding maakt met een satelliet. Wat je kunt doen om te voorkomen dat je kosten maakt vanwege een satellietverbinding is: handmatig een netwerk selecteren in je telefoon. Hiermee maak je dus verbinding met het netwerk wat je handmatig hebt gekozen, in plaats van de satelliet. Via onze Toestelhulp kun je zien hoe je handmatig een netwerk selecteert in je telefoon. Ook kun je je mobiele gegevens uitschakelen of eventueel je toestel op vliegtuigmodus zetten.

Ik kan het me voorstellen dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag even met je mee wat ik voor je kan betekenen hierin.

Bedankt voor de hulp! @Kaas Berrie en @J.D.L. 🙂

Groetjes,
Roeqajja


Reageer